Höganäs hamn - Bra där!

Ibland är det härligt att bli överraskad. hade väl inte direkt några förväntningar, inte läst eller hört något om ställplatsen. När jag rullade in på asfaltsplanen så var det inte något som stod ut eller fångade uppmärksamheten. Välordnat, tydliga anvisningar och bra utmärkta parkeringar med rejält säkerhetsavstånd.

hoganas 6

Betalningen sker med Swish och fem minuter efter betalningen gått igenom ringer man och får koden till servicehuset.
Servicehuset visade sig vara Höganäs Roddförenings klubblokal, det är dom som sköter själva ställplatsen.
Sköter sig det gör dom rejält. I servicehuset var det väl skyltat till toa och dusch så det gick inte att gå fel. Bra information även vid tömning av kassett och gråvatten. Sist men inte minst, allt prydligt och rent.

hoganasKarta840

De bästa platserna är liksom dom som växer över tid. Där man sakta men säkert upptäcker det ena efter det andra. Höganäs är en sådan ställplats. Plötsligt inser man att det är bekvämt promenadavstånd till centrum och butiker. Sedan upptäcker man badstranden vid slutet av kajen som nästan har något kontinentalt över sig. I en båthamn som är aktiv händer det nästan alltid något att glo på så det blir sällan tråkigt.

hoganas 3

hoganas 7

En promenad längs med kajen överraskar med att det inte finns mindre än tre krogar att välja mellan. Innan jag åkte avnjöt jag en Chili con carne på hamnkrogen som smakade mums, väl tilltagen portion dessutom.

hoganas 2

hoganas 5

Så var det det här med att växa över tid. Många ställplatser är nog så fina men betalning sker i automat och all information sker via plakat och skyltar. Det finns liksom ingen omtanke och själ.
Men se det finns det minsann i Höganäs hamn.
Själen heter Sven, är kassör i föreningen och har fått på sitt bord att sköta ställplatsen.

När jag ringde för att få koden fick jag svaret ”Äh, jag kommer ner och visar, är där om fem minuter”
Efter kortare tid än så dök det upp en elcykel i racerfart med en glad och trevlig Sven vid styret.
Han tog mig på guidning i lokaler och vid faciliteter. Snacka om att känna sig välkommen.
Utan det här mottagandet hade förmodligen Höganäs slutat med tre husbilar i betyg men med det kungliga bemötandet som så gott som alla husbilister får vid ankomsten är det nästan tjänstefel att inte dela ut fyra husbilar.
04A

Text och Bild: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Karta: Lantmäteriets fria kartor
Länk till vår ställplatsguide

  • 06PRhusbilarHS
  • 01TumboHS01
  • 02ElnaghHS01
  • 01GasolautomatHM
  • 01AlbinsHM01
  • 02CampingimportHS
  • 02AdriaHS02
  • 02AldeHS01
  • 02MecaHM
  • 02RudviHM
  • 02SandorLasseHM
  • 03MagnusBilHS
  • 01SolhemHS
  • Knivsta2018HS
  • 03DagsHusvagnarHM
  • 03MasincentrumHM
  • 03VincentsHM02
  • 04BatterilagretHS
  • 04BergholmHS01
  • 04GronklittHM01
  • SunluxHM02
  • 15LotusgrillenKS
  • 05DinHusbilHS
  • 05BackamoHS01
  • Vinslov2018HS
  • Mobilen2018HM
  • LidkopingsHM2018
  • Mfritid2018HM
  • Knivsta2018HS
  • Husvagnsreserven2018HS

logo foot

Husbilskompisar AB
Stigen 1,  776 34 Hedemora
Telefon: 010 - 220 30 02
E-post: kansliet[at]husbilskompisar[dot]se
Support på portal & forum e-post och telefon vard. 9-19
Vår policy för behandling av personuppgifter »
  • 05Midland PN
  • 06Swift PN
  • 08Alingsasmotorgrupp PN
  • 11Autohallen PN
  • 07Husvahnssvensson PN
  • 02Fritidsbilen PN
  • 12Qstar PN
  • 10Codat PN
  • 03Forsbergs PN
  • 04Bossings PN
  • 01BSR PN
  • 09Assistansbolaget PN