Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Överfallsarm

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Löddeköpinge

0 Ej tillåtet!

Överfallsarm

Hej, är ganska ny medlem och husbilsägare till en plåtis Adria Twin Nordkapp 600 som levererades i november. Vi har lite funderingar om larm och säkerhet, då det idag händer en hel del. Finns det bra larm mot gas, som kan sprutas in i bilen när man sover? Vi har också sett att det finns överfallsarm Plegium som kan skicka sms till bekanta om man utlöser det. Är det någon som har erfarenhet av detta. Hälsningar Stefan

4 Ej tillåtet!

Sv: Överfallsarm

Hej Stefan. Narkosgas i någon form kan du glömma. Finns massor skrivet om detta. Narkläk / sköterskor är överens att detta inte går att använda mot en husbilsbesättning.

Överfallslarm, har ingen erfarenhet av dessa. Viktigast är tycker jag är att välja plats för nattparkering noga. Mycket noga. // Max

3 Ej tillåtet!

Håller med Max till 100%. Det finns inte ett enda fall där det bevisats att någon blivit sövd i en husbil.
    Mängden sömnmedel är helt baserat på vikt. Skall du söva t.ex. tre personer i en husbil där en väger 90 kg, en 65 och en 40 kg måste du köra in så mycket gas så två personer avlider för att den tyngsta skall bli sövd. Det som skrivs i ämnet är bara trams.

Satsa på ett bra gasollarm (låg placering), ett kolmonoxidlarm (hög placering) och parkera på trygga platser så kommer allt att gå bra.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

3 Ej tillåtet!

Jag håller med Max och Gomer. Gas som sprutas in i bilen när man sover är skrönor.

Husbilens signalhorn kan förmodligen skrämma bort oönskade besökare. Det kan vara ett bra sätt att påkalla uppmärksamhet om något skulle hända.

Jag tycker det är viktigt att alltid veta var man är. GPS:en är perfekt för att veta var man nattparkerar om man behöver ringa efter hjälp utomlands.

I Sverige finns det en SOS-app som skickar din position vid samtal till 112.

/Jens

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar