Bild 8 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trasig generator i frankrike

6 Ej tillåtet!

Röd i ansiktet Trasig generator i frankrike

Hej! Måste berätta! Bilen började hacka,stannade till slut.bärgare kom drog på bilen ,transport till deras kontor kl är 23.00.Skulle avvakta till morgonen.Fick elsladd utdragen.Laddade då upp batteriet.kontakt med sos,som ej gav besked vad som skulle hända.Dom på bärgarfirman kunde bara franska..fick besked att det fanns en iveco verkstad nån mil bort.Då körde jag dit på fulladdat batteri..Samma sak bara franska,men efter ett par timmar kom en som kunde tyska.Dom kollade och beställde en generator.Jag fick besked att åka och vänta på en camping.En mån senare en mån.åkte jag och dom böt nenerator..Frid och fröjd körde ut därifrån då lös motorlampan,tillbaka till verkstaden som slog ifrån sig.Dom hade ej orsakat felet.Satte in mitt diagnosverktyg..turbocensor trasig.Hittade en fiat verkstad,som satte in sin dator.Samma fel turbocensor..40000kr att byta skulle betalas i förskott.En kundmott pratade polska och det kan jag..Dom skulle kontakta mig när turbon kommit hem.Åter till campingen.Då hissade jag upp den på stödbenen.Kröp under följde alla slangar,kablar.Då var en vacumslang loss.satte fast den och allt funkade.ringde och medd detta.Som tur var så hade dom ej beställt turbon..DÄR SER MAN DAGENS MEKANIKER LITAR BARA PÅ DATORN,UTAN ATT VETA HUR DET FUNGERAR..NU FUNKAR ALLT..GOD NATT ALLA VÄNNER

0 Ej tillåtet!

Sv: Trasig generator i frankrike

Tack för den historien. Lärorik // Max

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Trelleborg

0 Ej tillåtet!

Sv: Trasig generator i frankrike

Ja, tyvärr alltför vanligt. Jag hade min dåvarande bil inne hos Hedbergs i Malmö 2 ggr då den gick orent. Det är inget fel på bilen fick jag besked på.
    Det är bara att betala 1500 kr i undersökningsavgift i kassa 1.
    Körde sedan in på Mekonomen i Trelleborg. Det känner jag igen sa mekanikern, det är ett ställe i den här bilen där det samlas smuts.
    30 minuter senare körde jag därifrån och sedan gick bilen som en klocka tills jag sålde den. Och det kostade 500 kr.

Jag kontaktade Ford i Malmö och påtalade detta och menade att jag borde inte betala något.

Beskedet jag fick var att 'var du glad det blev fixat, adjö'

Verkligen proffsigt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar