Bild 11 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Backkamera och avståndsmarkeringar?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Backkamera och avståndsmarkeringar?

Jaghar en backkamera av okänt fabrikat (se bild) som är kopplad tillen skärm i en Pioneer AVH-X2600BT.
    Enbild som visar vad som finns bakom visas när jag lägger i backenmen tycker det är svårt att bedöma avstånd.
    Jaghar sett att nyare kameror visar någon typ av avståndsområden såjag tänkte att det finns nog inte i min utrustning från 2014, (Jaghar inte ägt bilen som ny utan bara de senaste 2 åren).
    Mentill min stora förvåning här om dagen när jag backade, visadesett rutmönster på displayen med grön, gul och röd ram.
    Mysterietär att detta endast kom upp en gång och nu är det som innan, dvs.bara en bild utan avståndsområden.
    Jagantar att funktionen inte ligger i kameran utan iPioneer-anläggningen men hittar inget om detta i bruksanvisningen.
    Kolladeinstallationsmanualen men det verkar bara vara en RCA-kabel mellankamera och displayen samt kablar som tydligen leder ström frånbackljuset till anläggningen som visar att backväxeln är ilagd.
    Någonsom har en ide om vad detta beror på?

Bifogade bilder Bifogade bilder

0 Ej tillåtet!

Sv: Backkamera och avståndsmarkeringar?

Har inte systemet du har men här är en manual till den.
    https://catalogs.pioneer-car.eu/Manu...anual/?page=12

Jag tror helt klart att rastret ligger i displayenheten det behöver nog bara att du hittar rätt knapp för aktivering.

Sidan 71 handlar om backkameran
    Senast redigerat av Henrik Schmidt den 2019-09-27 klockan 21:20.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Tack, letandet går vidare.
    /LPer

1 Ej tillåtet!

Hjälplinjerna ligger i stereon och inte i kameran. På vissa apparater går dessa hjälplinjer både att justera och stänga av medan det på andra är som det är .

Ett förslag är att du kontaktar något av de företag som i huvudsak säljer bilstereoprylar. Själv har jag mycket god erfarenhet av BRL i Trollhättan. Deras huvudkontor finns i Örebro.

Stereon du har säljs inte längre men ett företag och personal som varit med ett tag kan säkert hjälpa dig. Tyvärr lär du nog inte bli så mycket klokare av att läsa handboken. Jag blev det inte i alla fall. Att skriva handböcker är inte Pioneers starkaste sida. Man blir hänvisad fram och tillbaka mellan olika sidor utan att bli så mycket klokare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar