Bild 5 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Bästa kommun

2 Ej tillåtet!

Bästa kommun

Vilken kommun tycker ni har allt för oss med husbil? För oss finns en given etta nämligen Härjedalen.

1 Ej tillåtet!

Sv: Bästa kommun

Berätta gärna varför så får vi se om någon kan matcha utbudet
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

3 Ej tillåtet!

Härjedalen är en stor kommun (6:e största ilandet) som ligger mitt i landet. Här finns flera centalorter med all service,
    ca 20 st campingar, fricampingsmöjligheter i stor skala i vacker natur. Ett stort antal skidorter. bara i Funäsfjällen 6 st
    skidområden,30 mil stort spårsystem längdåkning, 60 mil skoterleder.
    Återkommer gärna med sevärdheter.

0 Ej tillåtet!

Vilket misstag, trodde det fanns ett intresse för ett sådant ämne. 1 vecka och 170 vissningar.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Valdemarsvik

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Tommy Rahmquist Visa inlägg
    Vilket misstag, trodde det fanns ett intresse för ett sådant ämne. 1 vecka och 170 vissningar.
    Tycker tyvärr forumet är lite öde över huvud taget. Inte mycket inlägg om dagarna, förutom i nån tråd som inte har med husbil att göra :-)

Jag har tyvärr inget att tillägga i din tråds mening.

1 Ej tillåtet!

Bristen på intresse kan bero på flera saker. Det är fortfarande sommar, mindre aktivitet vid datorn. Många av oss åker inte HB i Sverige överhuvudtaget, vi åker söderöver på vintern.

Fortsätt skriva, det är medlemmarna som håller forumet igång. Bara min åsikt // Max

0 Ej tillåtet!

Jo men jag är intresserad, men missat din tråd!

Du vet att vi två delar ansvaret som norrlandsambassadörer.

TommyD

0 Ej tillåtet!

Vi har ställt husbilen vid sidan de senaste åren för att helhjärtat plöja ner all energi och framför allt ekonomi i ett husbygge så några dagsfärska åsikter besitter jag inte.
    Sen kommer väl frågan om vad som riktigt avses med bästa kommun. Kommun inom vilka gränser det finns de mest sevärda/besöksvärda platserna eller bästa kommun som i vilket kommunstyre som är oss mest tillmötesgående.
    Gotland!
    Det är en kommun tror jag. Där finns fantastiska upplevelser men kanske inte alltid en kommun som älskar husbilar (Iallafall var det så när vi var mer aktiva)
    +Vackert
    +Rogivande
    +Sevärt
    -Kostsamt att ta sig över för en helg.

3 Ej tillåtet!

En kommun som har mycket för oss med husbil är Bergs kommun. Vi kan ta Flatruet som många tror hör till Härjedalens kommun.
    Fina platser vid nedre delen av Storsjön, andra platser som är värda ett besök är Ljungdalen, Storsjö, Börtnan, Hoverberg, Svenstavik,
    Åsarna, Klövsjö (Sveriges vackraste by) Rätan.

Husbilskompis Lars Jacobssons avatar
    Stad/Ort
    Landskrona

2 Ej tillåtet!

Ingenting går upp mot gamla Skåne, i Landskrona är det toppen tycker jag......tra-la-la....
    Lundåkrahamnen med sin fantastiska ställplats och inte att förglömma, Idas Restaurang.
    Citadellet med underbara grönytor,
    kollonierna kring Citadellet
    Restaurang Basilica med sin fantastiska Thai-rätter
    Borstahusen med sin fantastiska camping
    Alla badstränder
    Goa skåningar
    Nära till Danmark i kontinenten
    svårt att knäcka detta!

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungsbacka

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Tommy Rahmquist Visa inlägg
    En kommun som har mycket för oss med husbil är Bergs kommun. Vi kan ta Flatruet som många tror hör till Härjedalens kommun.
    Fina platser vid nedre delen av Storsjön, andra platser som är värda ett besök är Ljungdalen, Storsjö, Börtnan, Hoverberg, Svenstavik,
    Åsarna, Klövsjö (Sveriges vackraste by) Rätan.
    Plus alla fina fiskevatten Tommy. Du får min röst.

Husbilsombudsman Olle Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Ludvika

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Tommy Dynér Visa inlägg
    Jo men jag är intresserad, men missat din tråd!

Du vet att vi två delar ansvaret som norrlandsambassadörer.

TommyD
    Men ja då? Få int ja va me, dä ä nästan se man börj på jôl

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

0 Ej tillåtet!

Jag kan väl inte hävda att Sölvesborg är bäst i Sverige i detta avseende, då det finns massor av platser i övriga Sverige jag inte besökt. Men jag vågar nog hävda att vi tillhör toppskiktet, utan att förhäva mig.
    Fina ställplatser i fina byar, som Hällevik, Nogersund, Krokås, Torsö, Hörvik. Med fin natur, idyllisk tätort med bra matställen, Hanö en halvtimmes båtfärd iväg.

1 Ej tillåtet!

Vad som är bra med dom kommuner jag nämt är att dom ligger centralt i landet.
    Inget ont om dom södra delarna av landet, undrar bara var det går att fricampa=frihet m.husbil.

0 Ej tillåtet!

Borttaget pga faktafel

Peter H
    Senast redigerat av Peter Höglund den 2019-08-19 klockan 12:24.

1 Ej tillåtet!

Väldigt svår fråga att svara på utan att bli lokalpatriot. Jag tycker faktiskt dom flesta kommuner är bra. Däremot är jag väldigt förtjust i Småland och Dalsland.
    Men som tidigare sagt Sverige är fint.

0 Ej tillåtet!

Henån har en bra ställplats vad jag kan se när man åker förbi mycket h-bilar där,å nära till allt på torget där.Har inte varit där för nära för mig som bor på ön

1 Ej tillåtet!

En bra kommun skall ha något för alla, central plats, flera alternativa campingar, och inte minst möjlighet till frcamping.
    Sådana kommuner finns nog bara norr om Dalälven.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar