Bild 2 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Boka ställplats?

0 Ej tillåtet!

Boka ställplats?

Vi är nya på att åka husbil och undrar om det brukar vara vanligt att man bokar ställplats via telefon eller mejl innan man är på plats. Det känns lite tråkigt att sikta på e n strand i Halland och sedan finna att allt är fullbelagt när man kommer fram.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Valdemarsvik

0 Ej tillåtet!

Sv: Boka ställplats?

En del ställplatser har bokningsbara platser,en del har det inte.
    Det är bra med bokningsbara platser för oss som jobbar och åker iväg på fredagskvällarna. Många pensionärer som är på plats kl.11 för att ta sig en plats över helgen

5 Ej tillåtet!

På vilket sätt skulle bokningsbara ställplatser göra det lättare för den som vill stå på ställplats över veckoslutet. Pensionärer kan väl också förhandsboka. Hur långt i förväg skulle man kunna boka.

Undrar Peter H

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Valdemarsvik

2 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Peter Höglund Visa inlägg
    På vilket sätt skulle bokningsbara ställplatser göra det lättare för den som vill stå på ställplats över veckoslutet. Pensionärer kan väl också förhandsboka. Hur långt i förväg skulle man kunna boka.

Undrar Peter H
    Vad hjälper ditt svar trådskaparen?

Skulle det inte finnas bokningsbara platser skulle det inte vara lätt att hitta nån plats kl.20 en fredags kväll. Så visst förenklar det.
    Något annat kan du inte påstå.
    Visst kan alla boka, men de flesta som är lediga om dagarna ger sig iväg tidigare. De är i alla fall redan på plats på kvällarna.

End of discussion

Lycka till med ditt husbilsåkande Mikael. Finns en hel del trevligt folk därute också.

4 Ej tillåtet!

Varje gång den här frågan är uppe i Facebookgruppen blir det ett herrans liv.
    Man kan lugnt konstatera att det finns två läger, för och emot.
    Tydligen en känslig fråga då folk ständigt råkar i luven på varandra.
    Håll en god ton i debatten här i forumet så kanske det kan komma något gott ur detta.
    Forumet har ju trots allt (oftast) en mer sansad och väluppfostrad dialog än FB där det alltid slutar med pajkastning och stängda trådar.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

0 Ej tillåtet!

Hej Mikael !

I den utmärkta publikationen Husbil Sverige finns uppgifter om ställplatser som är bokningsbara. Husbil Sverige utges av Husbilskompisar, om du inte har den rekommenderar jag att du skaffar den.

Massa hälsn
    Peter H

9 Ej tillåtet!

Bokningsbara ställplatser är i min värld en camping. Jag gillar att kunna glida in på en ställplats oväntat. Nu var det några år sedan och redan då var det ofta fullt. Men att komma till en halvtom plan men bli avvisad pga förbokningar känns fel i mitt hjärta.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vadstena

2 Ej tillåtet!

Stora campingliknande ställplatser som är bokningsbara blir bara fler och det gäller även nere i Europa! Det är bara att acceptera att sådan är utvecklingen!
    Själv brukar jag besöka dom platserna under lågsäsong mitt i veckorna, i juli är det flera som jag vet ställer av för att vi är för många helt enkelt.

5 Ej tillåtet!

Värsta grejen jag såg var på smögen förra veckan, där en kille höll en plats med stol och bord, åt en kompis som skulle komma senare. Där var helt fullt och många fick åka vidare, tills det kom en som kontaktade vakten för ställplatsen ,han slängde bort möblerna och sa här reserveras inga platser.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Forserum

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Kenneth Bjurenheim Visa inlägg
    Värsta grejen jag såg var på smögen förra veckan, där en kille höll en plats med stol och bord, åt en kompis som skulle komma senare. Där var helt fullt och många fick åka vidare, tills det kom en som kontaktade vakten för ställplatsen ,han slängde bort möblerna och sa här reserveras inga platser.
    Inte särskilt snyggt att blockera en plats på det sättet. Har också fått uppleva liknande men där fanns ingen ”vakt” som kunde rätta till det.
    Senast redigerat av Hans Lundborg den 2019-07-20 klockan 19:49.

0 Ej tillåtet!

Bokningsbara ställplatser är både gott o ont, men just nu för oss i Grebbestad / Sportshopen, som kallar sig för Nordens största ställplats för husbilar, är OK eftersom vi står här för jobbets skull i 7 dagar, annars tycker jag att friheten att komma när som helst är Bäst! Men tyvärr under högsäsong här i Bohuslän är de trångt på Ställplatserna , då gäller de att komma under förmiddagen för att garantera en plats , åtminstånde vid bra väder. Samma gäller på dom bästa ställplatserna i Spanien o Portugal under vintersäsongen !
    Jorma Valkonen
    www.jvbild.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar