Bild 6 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dina Försäkringar

0 Ej tillåtet!

Dina Försäkringar

Hej Husbilskompisar.
    En stilla undran det här med försäkring av husbilen är ju en viktig fråga. Och frågan är vad ingår i husbilsförsäkringen vad gäller bodelen?
    Försäkrade min husbil Fiat Adria Corall i Dina försäkringar i våras, och på vår väg hem från Moseldalen så havererade panelen som styr det mesta i bodelen . Fick en fantastiskt bra service hos Bengts husbilar i Örkelljunga trots kortvecka inför Svenska flaggans dag så tog dom in husbilen som ett akutfall och bytte panel. Detta är ett försäkringsärende blev jag upplyst om och tog kontakt med Dina.
    efter att ha skickat in anmälan och originalkvittot får jag ett mail om att försäkringen inte täcker detta.
    Gör då ett besök på Dinas lokalkontor i Piteå och frågar vad deras husbilsförsäkring täcker vad beträffar bodelen, svar i princip ingenting förutom det som förstörs vid en kollision. vad händer om toastolen går sönder , kylskåpet likaså, jag faller och bordet går sönder. Svaret blev ingen ersättning utgår.
    Jag kommer nu att gå till länsförsäkringar vars husbilsförsäkring ersätter skador och haverier i bodelen.

Nils-Erik Pettersson
    Jävrebyn

Husbilskompis Nisse Östmans avatar
    Stad/Ort
    Vissefjärda

0 Ej tillåtet!

Sv: Dina Försäkringar

Jag har också försökt att ha mina bilförsäkringar i Dina. Det blev ett år sedan åkte premien upp ordentligt och jag återvände till Trygg.
    Samma sak med hemförsäkringen och resegarantin. Grejor stulna ur bagaget vid hemresa men ett par hundringar som tröst i ersättning. Även där åter till Trygg.
    Så gick det när jag skulle gynna hembygdens försäkringsbolag.

0 Ej tillåtet!

Hej
    Grunden till Dina var ett antal lokala mindre försäkringsbolag som köptes upp eller bildade nåt gemensamt. huvudsäte i Stockholm nu för tiden.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Lomma

0 Ej tillåtet!

Hej!
    Angående försäkringsbolag: Jag fick ett oljeläckage på min Hymer, årsmodell 2013. Fick felet åtgärdat hos Hymercenter i Ängelholm och skickade in skadeanmälan till Trygg Hansa. Allt frid och fröjd, TRODDE jag.
    Hymercenter har redogjort vad och hur man åtgärdat felet genom att beskriva att man LYFT BILEN, DEMONTERAT NÖDVÄNDIGA PLÅTAR, RENGJORT, BYTT PACKNING, FYLLT OLJA OCH BYTT FILTER. Därefter kontrollerat och provkört. Detta tillsammans till en kostnad på 7500:-.
    Efter 6 konversationer med Trygg Hansa och lika många handläggare fick jag följande mail, citat:
    "Vi har nu gjort en bedömning av din skada. Då kostnaden för reparationen understiger din självrisk på 5000kr kommer vi inte ersätta dig för din bils skador. Ha en trevlig helg. Med vänlig hälsning N.N."
    Jag ringde och undrade hur 7500 - 5000 blev ett underskott och döm om min förvåning när man förklarade att oljebytet INTE räknades in eftersom det "snart" var tid för oljebyte!
    Dessutom har påpassligt höjt premien med 1626 Kr/år
    Detta är (BLUFF)bolaget Trygg Hansa som skor sig på den lilla människan.

ALDRIG MER TRYGG HANSA som mitt försäkringsbolag varken som bil-, husbil-, bostad- eller privatförsäkringsbolag.

2 Ej tillåtet!

Vet inte om jag kan tycka att byta packning när det läcker olja är något som försäkringen ska ta. Då skulle jag få mycket betalt när mina gamla Vw bussar läcker olja, eller som man säger pissar revir

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar