Bild 5 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Precis skaffat plåtis i Tyskland

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

2 Ej tillåtet!

Precis skaffat plåtis i Tyskland

Vi har precis blivit med "plåtis".
    Det blev en Malibu från dürrwang gmbh & co. kg i Dortmund.
    En av Tysklands större handlare som jag kan rekommendera.

Vi är husvagnsmänniskor i grund och botten eftersom vi gillar att kunna komma in i städer utan att behöva dra runt på en stor husvagn "650". Samtidigt så har inte husbil känts som ett alternativ då dom ofta är stora och knöliga att köra runt med i småstäder eller i Italienska städer.
    Vi vill gärna även kunna frikampa på mindre ställen och där är inte bil med större husvagn ett alternativ heller.

Detta har gjort att jag och frugan börjat titta på plåtisar.
    Efter mycket letande på "mobile.de" så fastnade vi för en Malibu 06/2018 som gått 650 mil.
    Pris 54900€. Jag åkte dit för att titta närmare på plåtisen och blev via mejl/telefon mycket bra bemött och dom bokade bilen för mig så att jag skulle kunna flyga ner och inspektera bilen.
    Efter att jag kontrollerat bilen och provkört den så blev det affär.

Det som inte fanns på bilen var AC eller fläkt (Fantastic Vent).
    Frugan som är lite värmekänslig ville ha AC och som komplement då man fricampar för att få luften att röra sig så valde vi att samtidigt stoppa in "Fantastic Vent" på toaletten.

Jag tänkte att jag får börja hårdpruta på priset och bad om offert även med dessa tillbehör samt exportplåtar. Jag ville ha ett pris som är komplett med allt som vi önskade.

Döm om min förvåning då jag fick offerten på 55790€
    Alltså 890€ över tidigare angivet pris.
    Säljaren förklarade att han gav mig ett bra exportpris och att han gillar Svenskar då "vi" är så bra att göra affärer med. Dom säljer ganska mycket till Svenskar.
    Bara AC kostar ca 2000€ + installation. Fantastic Vent var dom tvugna att vända sig till en extern firma och det gick på ca 800€. 30 dagars exportplåtar kostar ca 300€.

Ja, vi är ännu så länge mycket nöjda och väntar på leverans om 3 veckor. 😊
    Bifogade bilder Bifogade bilder

1 Ej tillåtet!

Sv: Precis skaffat plåtis i Tyskland

Lycka till med nya plåtisen, ser kanonfin ut på bilderna.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

0 Ej tillåtet!

Tack,
    Den är lika fin i verkligheten. Lite flugor att ta bort från lacken fram, men i övrigt helt i nyskick.

1 Ej tillåtet!

Grattis, det är en mycket bra bil och verkar vara en bra affär.

TommyD

2 Ej tillåtet!

Vi har och har haft ett "antal"nyare plåtisar av den längsta modellen så ja kan ge dig ett tips.
    Det är lightchassi på den där.
    Be dom sätta på åtminstone extra luftbälgar bak när du ändå väntar så blir d mkt bättre.
    Ingen större kostnad.
    Särskilt 6360mm med lightchassi står bla på genomslagsgummina bak från fabrik.

Vi hade en ny med light chassi uppdaterad med förstärkt fjädring fram o bak + luftbälgar.
    Blir en helt ny bil sen..
    /Markus

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

0 Ej tillåtet!

Tack för tipset Markus! :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer