Bild 1 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kamrem

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vänersborg

0 Ej tillåtet!

Kamrem

Hej
    Jag fick problem med bilen Elnagh 2008 8t mil, det var dags att bytta kamrem. Den "gamla" var bytt vid 4,7t och snart 5 år. Inga problem att köra men det gjorde jag för säkerhetsskäl. Reparation skulle ta 4-5 tim och ner kom att hämta bilen mekaniker så att bilen startat men sen stannat och det gick inte att starta den igen. De så till mig att kamaxel fastnat på.g att jag inte bytt olja förre året. Bilen rullat ca 500 mil efter olja bytte. Nu måste de bytta huvud med kamaxlar. Jag tror att de helt enkelt fel monterat kamrem. Fråga är: om det möjligt att kamaxel fastnar på.g av olja, det var rätt nivå.
    Andrzej

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungälv

1 Ej tillåtet!

Sv: Kamrem

Tjenare, vad dom gjort vid bytet vet jag inte, men det beror absolut inte på ditt oljebyte.
    Mvh Micke

0 Ej tillåtet!

Hej det låter inte bra, vad jag kan tänka mig är ett dåligt kamrems byte, antingen kuggat om vid start. har den det kuggat så en kugg bara då kan du klara dig eventuellt, i värsta fall så har du slagit sönder kolvar ventiler och toppen inte kul, så kolla först vad som hänt inan ni dom gör något med start försök. Olja var kul att höra, det måste krylla av bilar som har sådana problem.
    Henry

Husbilsombudsman Olle Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Ludvika

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Mikael wistemark Visa inlägg
    Tjenare, vad dom gjort vid bytet vet jag inte, men det beror absolut inte på ditt oljebyte.
    Mvh Micke
    Håller med, remmen har ingen kontakt med oljan i tråget, enligt mig.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vänersborg

0 Ej tillåtet!

Hej
    Tack för alla svar, nu har de beställt delar och väntar på leverans från Italien, sen får vi se.
    Andrzej

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar