Bild 1 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Drivmedelspriser

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

5 Ej tillåtet!

Drivmedelspriser

Hur ser ni husbilsägare på dom allt högre drivmedelspriserna? Förmodar att allt fler kommer att köra mindre och många kommer att sälja sin husbil. Man kan se missnöjet i den grupp på facebook som nu är uppe i ca: 375 000 som är missnöjda, där finns nog x antal husbilsägare åxå representerade.
    Om admin tycker att detta inlägg inte passar i denna klubb så får ni ta bort det.

0 Ej tillåtet!

Sv: Drivmedelspriser

Forumet ska ju vara opolitiskt. I det här fallet tycker jag att Goomer som forumsägare ska sätta ribban och säga vad han tycker. // Max

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

0 Ej tillåtet!

Jag föreslog försiktigt för frugan att vi byter till en liten husvagn som går att dra efter elbilen istället (max 910kg), vilket skulle bli kanske 7kr/mil i el istället för 21kr/mil i diesel men det blev Nej direkt. Vi fortsätter med husbil.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Linköping

3 Ej tillåtet!

Jag kommer lika många mil på en månads pension i dag, som jag gjorde på en månadslön på 60 talet. Så för min del tycker jag inte det är så katastrofalt illa. Men en del människor går ju klagande genom hela livet, det är nog källan till deras drivkraft.

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

5 Ej tillåtet!

1972 kostade en GB-sandwich och en liter bensin 1 krona. Fram till i dag har GB-sandwichen blivit dyrare än bensinen och kosta 17 kronor.

Ska vi starta ett glassuppror??

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungsbacka

0 Ej tillåtet!

CC gick vi med i detta år. 70-90 öre rabatt per liter. ibland 50öre. Deras försäkringsbolag var den största anledningen.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

2 Ej tillåtet!

Lars-Erik, Ja det skall du kanke göra om du äter så många glassar som du tankar antal liter. Det var en dålig jämnförelse tycker jag.

3 Ej tillåtet!

Tycker Lars Eriks jämförelse var rolig. Fast nästan ännu roligare var det att se reaktionen på hans reflektion.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

5 Ej tillåtet!

Med en bränslesnål bil som vår, och många barn kan det lätt bli så att antalet glassar/dag överstiger antalet liter bensin.
    Nu har vi bara två barn som tur är, men 17 spänn för en glass, det är för mycket. Köper dock storpack så det blir inte mer än 5-6 kr per gb sandwich.
    Tur barnen inte snusar, det hade blivit dyrt på riktigt!

1 Ej tillåtet!

Om man i stället för glass tittar på bostadspriser så har priset i vissa fall ökat 350 ggr. En bostadsrätt som vi köpte för 5.000:- 1969 är idag till salu för 1.750000.
    Om glasspriset ökat lika mycket skulle Lars Eriks favorit GB-sandwich idag kosta närmre 350:-.
    Senast redigerat av Peter Höglund den 2019-05-13 klockan 17:52.

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

3 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Peter Höglund Visa inlägg
    Om man i stället för glass tittar på bostadspriser så har priset i vissa fall ökat 350 ggr. En bostadsrätt som vi köpte för 5.000:- 1969 är idag till salu för 1.750000.
    Om glasspriset ökat lika mycket skulle Lars Eriks favorit GB-sandwich idag kosta närmre 350:-.
    Ja, då hade vi börjat närma oss smärtgränsen!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar