Bild 8 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tysk import

0 Ej tillåtet!

Tysk import

Köpte för 2 år sen en Tysk importerad husbil Knaus. Alla böcker är på Tyska så lite svårt förstå allt men jag är nöjd med den så inga problem iaf ������
    Men jag har 2 skyltar jag inte får fram till vad dom menar, skyltarna sitter vid en varsin snörstump som man kan dra i å låsa fast i ett läge å jag undrar om det är nån som vet vad det är till för ? Förstår så mycket att det är till vatten på nåt sätt iaf ������
    Det står på skyltarna

Skylt 1 Strangsperre Frischwasserheizung

Skylt 2 Strangsperre Abwassertankheizung

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Sv: Tysk import

Jag tror att du kan öppna/stänga varmluftflödet från värmaren för att hålla vattentanken och gråvattentanken uppvärmda på vintern för att undvika att de fryser.

Så tror jag.

/Jens

0 Ej tillåtet!

Så har jag på min bil en Knaus sky wave i garaget å den är till för att värma spilltanken på vintern som sitter under bilen å är isolerad min vattentank sitter under soffan inne vid mat bordet så jag har bara ett snöre.

0 Ej tillåtet!

Tack för förklaringarna
    Ja den ena sitter under bordet i fram å den andra under ett trappsteg upp till sängen i bak. Hade liksom ingen aning om att tankarna gick att hålla varma 👍 har den inte ute på vintern så det har jag ingen nytta av iaf men kan vara bra att hålla dom stängda på vår å höst iaf då man kör lite bekvämlighetsvärme 😊

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Claes-Göran Holmgren Visa inlägg
    Tack för förklaringarna
    Ja den ena sitter under bordet i fram å den andra under ett trappsteg upp till sängen i bak. Hade liksom ingen aning om att tankarna gick att hålla varma ������ har den inte ute på vintern så det har jag ingen nytta av iaf men kan vara bra att hålla dom stängda på vår å höst iaf då man kör lite bekvämlighetsvärme ������
    Har man inte dragit å satt fast snöret i låsningen så är spjället stängt i alla fall på min bil

Knaus180423

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar