Bild 10 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Dyr, dyrare, dyrast

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

3 Ej tillåtet!

Dyr, dyrare, dyrast

Kan nog löna sig att behålla gamlingen så länge som möjligt! Saxat ur Husbil & Husvagns nyhetsbrev.

http://www.husbilhusvagn.se/nyheter/...ten-ar-orimlig

Husbilskompis Nisse Östmans avatar
    Stad/Ort
    Vissefjärda

2 Ej tillåtet!

Sv: Dyr, dyrare, dyrast

Det är härlig med enkla, raka skatteregler som är lätta att förstå

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Månsarp

2 Ej tillåtet!

Svenska folket har i demokratisk ordning (?) röstat för detta.
    Kan inte vara en överraskning.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

1 Ej tillåtet!

En väckarklocka som behövs i transportbilsbranchen. Bränsleförbrukning har inte prioriterats tillräckligt, det viktigaste har varit lågt pris. Tyvärr drabbar det oss husbilsköpare den här gången, men kanske vi får bilar med lägre luftmotstånd och bränsleförbrukning som följd?

Det är i alla fall tur att man som jag förstår det kommer gå på grundbilens förbrukning och ej testa med påbyggnad, annars skulle en alkovbil som min få en skatt på kanske ytterligare 50%

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Lars Erik Jonsson Visa inlägg
    Kan nog löna sig att behålla gamlingen så länge som möjligt! Saxat ur Husbil & Husvagns nyhetsbrev.

http://www.husbilhusvagn.se/nyheter/...ten-ar-orimlig
    Vart tog ditt miljö- och klimatengagemang vägen? Drar mig till minnes din argumentation för högre skatter av CO2-utsläpp som skulle komma Nicaragua och andra fattiga länder till del. Nu är det dags att gå från ord till handling

Stad/Ort
    Sölvesborg

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Per Hanson Visa inlägg
    Vart tog ditt miljö- och klimatengagemang vägen? Drar mig till minnes din argumentation för högre skatter av CO2-utsläpp som skulle komma Nicaragua och andra fattiga länder till del. Nu är det dags att gå från ord till handling
    Jag tvekade först om jag skulle dela artikeln, för jag anade att jag skulle få en liknande kommentar.

Det enda jag skrev var: "Kan nog löna sig att behålla gamlingen så länge som möjligt!" Men eftersom du av den kommentaren betvivlar mitt miljöengagemang, så vill jag hävda att ur miljösynpunkt är det givetvis bättre att jag behåller min gamla husbil än säljer den och köper en ny. En husbil släpper ut mindre föroreningar än två!

Sen kan ju även jag tycka att det finns gränser!
    Senast redigerat av Lars Erik Jonsson den 2019-03-17 klockan 15:03.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

0 Ej tillåtet!

Jag tvekade först om jag skulle dela artikeln, för jag anade att jag skulle få en liknande kommentar.

Det enda jag skrev var: "Kan nog löna sig att behålla gamlingen så länge som möjligt!" Men eftersom du av den kommentaren betvivlar mitt miljöengagemang, så vill jag hävda att ur miljösynpunkt är det givetvis bättre att jag behåller min gamla husbil än säljer den och köper en ny. En husbil släpper ut mindre föroreningar än två!

Sen kan ju även jag tycka att det finns gränser!
    Kunde inte låta bli

Häst och vagn hör framtiden till

En "Romani wagon" dragen av "Gypsy horse" är ett miljövänligt sätt att resa och dessutom en fröjd för ögat.

Senast redigerat av Per Hanson den 2019-03-17 klockan 15:43.

Stad/Ort
    Sölvesborg

0 Ej tillåtet!

Kunde inte låta bli

Häst och vagn hör framtiden till

En "Romani wagon" dragen av "Gypsy horse" är ett miljövänligt sätt att resa och dessutom en fröjd för ögat.

Nä, det är inte bra! Hästar släpper ut metangas! Kunde inte heller låta bli!

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

0 Ej tillåtet!

Nä, det är inte bra! Hästar släpper ut metangas! Kunde inte heller låta bli!
    Om det inte går att komma tillrätta med metangasutsläppen med någon form av "fisskatt" så låter det som att det blir till att "utrota varenda djävul" (levande varelse) för att rädda världen från sin undergång
    Senast redigerat av Per Hanson den 2019-03-17 klockan 16:44.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Månsarp

0 Ej tillåtet!

Om det inte går att komma tillrätta med metangasutsläppen med någon form av "fisskatt" så låter det som att det blir till att "utrota varenda djävul" (levande varelse) för att rädda världen från sin undergång
    Kan gå fort och vara självgenererande..
    Vi var 1.6 miljarder på klotet år 1900 - nu närmar vi oss 10 miljarder.
    Kan trösta er med att hela jordens befolkning får rum på Öland! Bara ståplats iofs. (kolla själva)

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Stig Rudmark Visa inlägg
    Kan gå fort och vara självgenererande..
    Vi var 1.6 miljarder på klotet år 1900 - nu närmar vi oss 10 miljarder.
    Kan trösta er med att hela jordens befolkning får rum på Öland! Bara ståplats iofs. (kolla själva)
    Då gäller det att ha kontroll på metanutsläppen med rigorös fiskontroll ("fart control") när alla har ståplats på Öland

Stad/Ort
    Sölvesborg

1 Ej tillåtet!

"Fisskatt" låter kreativt och bra! En årlig schablonskatt på varje mänsklig fisare. Politikerna kommer att gilla det!

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Södertälje

1 Ej tillåtet!

Å vad pengar staten skulle få tillbaka på alla politiker som de flesta tycker är ena riktiga skitar!

Husbilskompis Nisse Östmans avatar
    Stad/Ort
    Vissefjärda

2 Ej tillåtet!

Vi får konstruera en fisuppsamlare och montera på alla kossor så får vi motorbränsle förutom mjölk från dem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar