Bild 10 Foto: Gomer Swahn
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 26 till 50 av 71

Ämne: Husbilsträff 24-26 maj 2019 i Karlskrona

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

4 Ej tillåtet!

Sv: Husbilsträff 24-26 maj 2019 i Karlskrona

Hej.

Först och främst vill jag tacka Jessica och Gomer för paketen som kom hem till mig idag.

Tunga paket och innehållet är Husbil Sverige 2019 som alla husbilar får gratis när ni anländer till Husbilskompisars träff i Karlskrona.

Jag fick annat också men det får bli ett överraskningsmoment på träffen.

För er som inte kommer att deltaga på träffen så kan jag passa på att nämna hur man kan köpa denna fantastiska ställplatskatalog.

Klicka här så finns det bra info om katalogen och hur man kan köpa den: https://husbilsverige.se

//Jens

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej.

Man ska följa en uppgjord plan. Därför blir detta en påminnelse om att i morgon onsdagen den 3 april blir det möjligt att anmäla sig till Husbilskompisars träff i Karlskrona.

Först till kvarn gäller och vi har 34 husbilsplatser till vårt förfogande

//Jens

PS Mer info kommer i morgon bitti DS

2 Ej tillåtet!

Hej Jens vi är i Spanien på väg hem är det inte MORGON NU??.:
    Hälsning JÅ

2 Ej tillåtet!

Nu då?.😅😎

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej Alla!

Nu är det fritt fram att anmäla sig till Husbilskompisars husbilsträff i Karlskrona.

Länk till anmälningsformuläret hittar ni nu i PDF-filen i det första inlägget i denna tråd.

Klicka här för att komma till programmet och anmälan: https://www.husbilskompisar.se/porta...l=1#post115377

Fyll i alla uppgifter i formuläret. Om du missar någon uppgift så blir rutan röd.

Eventuella ensamåkare sätter bara en punkt i rutorna för deltagare 2 så kommer du vidare.

När anmälan är ifylld klickar ni i att "jag inte är en robot" och skickar in anmälan.

Ni kan nu kolla att era uppgifter och tryck ”Fortsätt” och ni kommer till Husbilskompisars startsida.

Tillsist kollar ni er E-post där ni fått ett automail med era uppgifter. Ser ni inte mailet så kolla även i skräpposten.

Efter Swishbetalning får ni ett bekräftelsemail att pengarna kommit oss tillhanda vilket kan dröja någon dag men det kommer.

Använder du inte Swish så skicka mig ett mail till jens@jernmark.se så löser vi det på annat sätt.

Det är först till kvarn som gäller och vi har plats för 34 husbilar.

Husbilshälsningar Camilla och Bing-Ove / Kerstin och Jens
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-04-03 klockan 05:49.

1 Ej tillåtet!

Ja nu är vi anmälda till träffen det firar vi med att köra en kort dagsetapp till en spansk Cavagård o prova deras Cava
    Stort TACK till Jens o c/o 🥂🤗😋👍

3 Ej tillåtet!

Även vi är nu anmälda. Firar med en kopp kaffe. // Max

1 Ej tillåtet!

Vi kommer också. Ska bli kul att höra mer om er vinterresa Max. Corvette-drogen är svår att bli av med, kollar blocket varje dag.

1 Ej tillåtet!

Vi kommer också
    Ska bli riktigt trevligt att åka på träff, det var länge sedan.
    Maggan och Ingemar
    Husbilen vårt andra hem
    http://www.lillviks.blogspot.se/

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej igen.

Med "skräckblandad förtjusning" har jag suttit vid datorn nu på morgonen/förmiddagen.

På några timmar plingade det nästan oavbrutet i datorn.

Det är redan 30 husbilar anmälda!

Ni är fantastiskt duktiga på att betala med Swish också. Anmälningsavgiften "rullar" in.

Vid 34 husbilar stänger vi möjligheten att anmäla sig men vi gör en reservlista.

Än är det några platser kvar.

//Jens

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Detta har gått fantastiskt bra idag!

Någon deltagarlista publiceras inte här i forumet men det är stor spridning på deltagarna.

Det är för mig både gamla och nya ansikten vilket är mycket trevligt.

Ni kommer från Skåne och Blekinge i söder, västkusten, ostkusten och mitt inne i landet. Det är anmälningar så långt upp i Sverige som Gästrikland och Jämtland. En husbil med norska registreringsplåtar är också anmäld.

Många av er har många mil att köra för att komma till Sveriges trädgård som Blekinge kallas och för att se Världsarvstaden/Örlogsstaden Karlskrona.

För dem som inte har besökt Karlskrona tidigare eller gjort lumpen i denna örlogsstad, så kan jag berätta att i folkmun kallas Karlskrona för "Pinan". Detta för att det alltid blåser här! Den egentliga betydelsen av ordet pinan ska ni få på träffen.

När dessa rader skrivs finns det bara 2 platser kvar!

//Jens

4 Ej tillåtet!

Ni som är långväga och behöver vila ut innan insläpp (gäller kortväga också). Vi har plats ute på Sturkö om ni behöver … // Max

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Osökt kommer jag att tänka på en världshändelse i Karlskrona. U 137.

Det finns nog ingen som glömt den sovjetiska ubåten som grundstötte inne på svenskt militärt skyddsområde.

I ubåtshallen på marinmuseet ligger den svenska ubåten Neptun. Ubåten hade för sin tid ett hypermodernt sonarsystem och ett avancerad datorteknik. Det var en ubåt i absolut toppklass. Denna ubåt kan bli en spännande upplevelse när vi besöker Marinmuseum.

Se https://youtu.be/CZ46P0gwUSM

Neptun deltog vid U 137-händelsen genom att förhindra att en sovjetisk högsjöbogserare som höll kurs mot Gåsefjärden skulle lyckas komma in i skärgården och dra loss U 137.

Här en film som beskriver händelsen med U 137. https://vimeo.com/11072021

Utanför finns HMS Västervik förtöjd. Det var ombord på denna torped/robotbåt som den ryska fartygschefen blev förhörd.
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-04-07 klockan 08:58.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Nu finns det bara en husbilsplats kvar till träffen i Karlskrona .

Sedan blir det en reservlista.

//Jens

1 Ej tillåtet!

Mkt intressanta filmer Jens! Tack för att du sätter oss in i dessa historiska vingslag.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

1 Ej tillåtet!

Husbilsträffen är fulltecknad!

Vill Ni stå på reservlistan om det blir något återbud eller om vi får möjlighet att utöka med någon plats till,
    så skicka ett mail med namn och telefonnummer.

Se första inlägget i denna tråd: https://www.husbilskompisar.se/porta...9-i-Karlskrona

//Jens

PS Idag fick jag besked från Stadsmarinans ställplats att vi får "överboka" med 2 platser om någon mer vill vara med på träffen. DS
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-04-08 klockan 16:31. Anledning: 2 platser till

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Idag fick jag veta att kryssningsfartyget Ocean Majesty kommer till handelshamnen i Karlskrona på lördagen.

Man kan väl nästan anta att det är för att kolla in vår träff.

Det är ett lite äldre fartyg som är ca 135 meter långt och har ca 600 passagerare och en besättning på 257 personer.

Kryssningsfartyget kommer närmast från Rönne och fortsätter efter Karlskronabesöket upp i Östersjön.

Det kommer att ligga i Karlskrona handelshamn mellan 08-22 på lördagen.

Någon större sjöutsikt kan inte förväntas på lördagen då detta fartyg med stor sannolikhet hamnar precis utanför ställplatsen, men blir säkert en fin inramning av träffen.

I övrigt så har nu alla betalt och efterhand fått ett svarsmail med att anmälan och Swishbetalning är genomfört.

Har du fått detta mail så är ni också på deltagarlistan.

//Jens

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

1 Ej tillåtet!

Hoppas ni alla njuter av våren

Som jag tidigare skrivit så får vi ta med en eller två husbilar till.

Finns intresse så läs hela tråden och skicka mig ett mail.

Svarsmail kommer kanske inte direkt men inom kort.

// Jens

Nytt: Nu är det fullt och vi sätter nytillkomna på reservlistan om det blir några återbud.
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-05-03 klockan 17:46.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej.

En liten lägesrapport i månadsskiftet april/maj.

Programmet utformade vi så att det ska bli lite luft mellan programpunkterna. Därför beslutade vi tidigt att vi inte skulle ha någon tipspromenad. Av någon outgrundlig anledning så fick vi erbjudande om priser till träffen.

Inte vilka priser som helst, utan exempelvis en jättefin Lotusgrill, CTEC-laddare, brandsläckare och mer därtill. Vi kunde knappast tacka nej till så fina priser så det blir ett lotteri på lördagskvällen efter vi ätit middag. Alla får samma chans att vinna

Utöver detta så har ni säkert också uppmärksammat att alla husbilar på träffen får "Husbil Sverige 2019" när ni anländer till Karlskrona.

För er som inte kommer att deltaga på träffen så kan ni köpa denna fantastiska ställplatskatalog här: https://husbilsverige.se

Just nu sammanställer vi allt och ca en vecka innan träffen mailar vi ut deltagarlistan och de val ni gjort vid anmälan.

Nu är det bara drygt 3 veckor kvar tills vi syns i Örlogstaden Karlskrona.

//Jens
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-05-03 klockan 17:46.

1 Ej tillåtet!

Ska bli kul att träffas igen.// Max

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej.

Jag har nog inte nämnt något om vad det innebär att Blekinge Brandskydd finns på plats och gör en kostnadsfri kontroll av husbilens brandsläckare.

När ni anländer och har parkerat husbilen tar ni loss er brandsläckare och så får ni en årskontroll av brandsläckaren av Blekinge Brandskydd.

Denna kontroll gör man årligen på alla brandsläckare ute i bland annat industrin, offentliga miljöer och kontor. Campingplatser kontrollerar också sina brandsläckare och det kan säkert kännas tryggt att en auktoriserad servicetekniker kontrollerar även er brandsläckare i husbilen. Efter godkänd kontroll får ni ett årsmärke som placeras på brandsläckaren.

Blekinge Brandskydd har säkert med sig släckare och lite annat om någon behöver komplettera sitt brandskydd.

//Jens

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej träffdeltagare!

Ni ska nu alla ha fått ett mail med lite kort info inför träffen.

I mailet hittar ni också en bifogad PDF-fil med samtliga anmälda till träffen

Inga återbud. Citymarinans ställplats i Karlskrona blir helt fylld med 35 husbilar.

Vi blir 66 Husbilskompisar och det kommer att bli riktigt roligt att träffas!

//Jens
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-05-13 klockan 17:48.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

1 Ej tillåtet!

Idag har Bing-Ove och jag besökt både Karlskrona Stadsmarina ställplats och Sjörök där vi ska äta middag på lördagskvällen. Vi fick ett mycket trevligt välkomnande och de såg emot vår ankomst och vistelse i Karlskrona.

Vi fick bestämma hur borden ska placeras och bestämde att vi sitter mestadels vid 4-bord. Det känns mysigast så. Vid något bord blir det några fler platser och några får sitta ungdomligt vid lite högre bord och stolar. På bästa sätt får vi själva välja platser.

På ställplatsen har vi mätt, stegat fram och tillbaka för att hitta bästa sätt att ställa upp husbilarna.

Vi är mer än nöjda med 34 husbilar. Alla ska få bra säkerhetsavstånd men fler husbilar ska vi inte vara.

Därför har vi spikat allt idag och eventuella nytillkomna sätter vi på reservlista.

Vi har blivit lovade varmt och fint väder men inga garantier på att det inte blåser.

Om en och en halv vecka syns vi!

//Jens
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-05-13 klockan 22:47.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hej igen!

Ja nu är det nära och jag vet att flera av er som har långt att köra med all säkerhet redan är på rull.

Torsdag kväll åker vi till ställplatsen för att kolla att Karlskrona kommun har gjort bra avspärrningar och ställplatsen ska var helt tom.

På fredag blir hela Stadsmarinans ställplats full av enbart husbilar med Husbilskompisar. Spännande värre men det funkar säkert.

Lite bilder kan det säkert bli i denna tråd.

Rulla lugnt till Karlskrona!

//Jens
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2019-05-22 klockan 21:39.

1 Ej tillåtet!

Själv är jag packad och klar. Blir en tuffresa, tar åtminstone 30 minuter. // Max

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar