Bild 9 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tracker

Husbilskompis Lars Jacobssons avatar
    Stad/Ort
    Landskrona

0 Ej tillåtet!

Tracker

Vet att man skall kunna spåra en bil där det finns en tracker. Mer vet jag inte. Skulle därför vilja ha mer kött på benen och gärna från er som har tracker i bilen.
    Hur den fungerar och när
    Inkopplad på iPhonena så man blir varnad om bilen förflyttas?
    Behöver tracker sim-kort?
    Skall den reistreras någonstans?
    Tacksam för all info kring detta!

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Sv: Tracker

Hej Lars.

Här en bra länk som på vanlig svenska beskriver det mesta om GPS-tracker: https://gpshuset.se/content/14-vad-ar-en-gps-sparare

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungsbacka

0 Ej tillåtet!

Grabben har en på sin båt. Både han o jag har larmet till våra Iphones. Det har gått några larm under ett par år. Båda var falska.
    Men vi har ändå åkt till Lerkil o kollat läget.
    GPS kan ibland spela ett spratt. Om inte annat på våra husbilar.

Husbilskompis Lars Jacobssons avatar
    Stad/Ort
    Landskrona

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Jens Jernmark Visa inlägg
    Hej Lars.

Här en bra länk som på vanlig svenska beskriver det mesta om GPS-tracker: https://gpshuset.se/content/14-vad-ar-en-gps-sparare
    Tack Jens,
    en fantastiskt bra sida som innebar att tom jag förstod i stort sett allt och fick exakt den info jag saknat och efterfrågat. Nu skall det trackas!

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Jönköping

1 Ej tillåtet!

Jag köpte denna liten å smidig med batteribackup

https://www.hjertmans.se/produkter/e...MaAv8dEALw_wcB

Det du ska tänka på när du köper simkort. Mobiloperatören 3 stödjer inte sådana här och en del larm prylar. På grund av dom har inte 2G system utan bara 3G och uppåt. Denna behöver inte reggas någon stans. Ladda ner en app och konfa den. Så är du igång

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Lars Jacobsson Visa inlägg
    Tack Jens,
    en fantastiskt bra sida som innebar att tom jag förstod i stort sett allt och fick exakt den info jag saknat och efterfrågat. Nu skall det trackas!
    Ja den beskriver det mesta. För ganska många år sedan placerade en kompis till mig en GPS-tracker i sin båt. Han var helnöjd. Det gäller bara att köpa en med lång batteritid om den ska övervaka en stillastående bil hela vintern.

En nackdel som jag kan tänka mig är att när den göms med plåt runt sig eller strul med GPS-signalerna så kanske man kan få falsklarm. Om detta skriver Owe i tråden. Fler kanske har upplevt detta?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Norrköping

3 Ej tillåtet!

Hej! Jag har en tracker som heter Geosafe den går även att använda som larm, det är inte några årliga kostnader på den utöver ett kontantkort. Man laddar ner en app i telefonen, där jag kan larma av och på kan även fråga hur statusen är på batteriet i husbilen och även kolla var den är.
    Jag har använt den ett år och hittills har den funkat bra, jag har köpt den på en båtfirma.
    Kolla på geosafe.se
    Christer

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar