Bild 6 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Missljud?

0 Ej tillåtet!

Missljud?

Hej,kompisar!

Har inget direkt problem men när bilen stått några dagar så tjuter det som från en klassisk taskig kilrem när man startar motorn. Är det fler som har samma ljudkakafoni vid uppstart? Bilens motor Fiat 3.0 2015...

1 Ej tillåtet!

Sv: Missljud?

I mitt fall var det remmen till ACn som slirade.
    Strax efter skar AC-pumpen. Kolla om det är nått som går trögt.
    Annars så är det ju klassiskt vid för dåligt spänd rem.
    Slirar kall och greppar när den blir varmare.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilsombudsman Olle Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Ludvika

1 Ej tillåtet!

Testa med remspray, tystnar det då vet du var problemet sitter.

0 Ej tillåtet!

Har försökt lokalisera generator mm...det såg trångt ut...man måste nog va i Laberoklass om man ska lyckas med gds på denna maskin. Å skuren AC-pump efter inte ens 1500 mil känns inte realisiskt...fast iåfs...Fiat har väl historiskt inte gjort sig känd för kvalité.

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Fredrik Naréus Visa inlägg
    Har försökt lokalisera generator mm...det såg trångt ut...man måste nog va i Laberoklass om man ska lyckas med gds på denna maskin. Å skuren AC-pump efter inte ens 1500 mil känns inte realisiskt...fast iåfs...Fiat har väl historiskt inte gjort sig känd för kvalité.
    Nu har nog inte Fiat tillverkat Ac kompressorn till Gomers bil, tror inte ens att han har en Fiat. Vill nog påstå att Fiat som grundchassi är det bästa du kan ha till en husbil under 7,5t.

0 Ej tillåtet!

Förvisso...nåväl...la ut frågan ifall det fans en "enkel" lösning på det hela...men det visade sig när man öppnat huven att lösningen var allt annat än enkel. Det blir bara att uppsöka verkstaden för att få det hela löst. Ska tilläggas att jag och min fru är helgröna(nybörjare) då det gäller husbil...senast jag campade var i slutet av 80-talet på Åselemarknad i tält. Så frågar man inte så får man inga svar...fast denna gång hjälpte det inte...men det lär bli fler frågor...mååånga fler lär det bli...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar