Bild 3 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lummelundagrottan på Gotland

Forumvärd/Annonssäljare Anders Adsjös avatar
    Stad/Ort
    Visby

2 Ej tillåtet!

Lummelundagrottan på Gotland

Sedan 2005 har vi kunnat stå någon natt vid parkeringen vid grottan. Platsen är utmärkt som ställplats på olika sajter.
    Vi stod där i går Lördagen den 26 maj. Vi hade parkerat på samma ställe som alltid precis vid en vanlig P skylt utan några tillägsskyltar.

Vid 21 tiden kom en oförskämd oväderhäfig och arrogant person som skrikande påstod sig vara ägare till marken och sa att vi hade 30 minuter på oss att lämna platsen. Vad som skulle ske annars vet jag inte men vi valde att lämna platsen.

P skylten ger oss rätt att stå i 24 timmar på platsen. Självklart kommer vi inte att åka dit igen. Kanske vi husbilsåkare kan bojkotta platsen så den nya ägaren får ha den för sig själv. Att man då missar eventuella besök i grottan och serveringen och de inkomster det kan ge känns rättvist.
    Bor man på hotell är man gäst.
    Bor man i husbil är man hemma.

1 Ej tillåtet!

Sv: Lummelundagrottan på Gotland

Det är väl inte så konstigt att han blev förbannad.
    Det var ju tjuvar på hans marker ;-)

Skämt å sidor. Det är ju just sådana här stämningar som begreppen Vildcamping och Tjuvcamping spär på.
    Jag hade planerat ett besök på ön i sommar för att skriva flera artiklar.
    Jag har tagit beslutet att avstå och istället rulla norröver längs med kusten.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar