Bild 8 Foto: Gomer Swahn
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 26 till 29 av 29

Ämne: 4 Meter mellan bilar

0 Ej tillåtet!

Sv: 4 Meter mellan bilar

Citat Ursprungligen postat av Peter Andersson Visa inlägg
    Nejdå Peter, men det var lite annat som var en bit från ämnet. Men nog kan det vara klurigt att krydda argumenten med liknelser från andra områden. Fast den svenska modellen med så överdrivna avstånd mellan bilarna kommer jag personligen aldrig att avstå från att invända mot.

Jag respekterar likväl din höga uppfattning om myndighetspersoner, som jag själv har mycket svårt för. Ibland förklaras vår respekt för regler med att vi i Norden har lutheranskt påbrå med evig förbannelse för begångna synder, medan sydeuropéer - oftast katoliker - kan få förlåtelse av prästen vid bikten. Här ett exempel på kreativa parkeringar i Sydspanien.

Peter A
    Nu är vi där igen. Du påstår att jag har en hög uppfattning om myndighetspersoner. Dessa personer har jag
    överhuvudtaget inte nämnt i den här tråden. Något omdöme om dessa som du kallar "myndighetspersoner"
    har jag följaktligen heller inte avgivit. Detta beskriver du som att jag har en hög uppfattning av dessa.

Hälsn / Peter H

0 Ej tillåtet!

Kalla det vad du vill, Peter. Vi tycker uppenbarligen olika om vad samhället med sina tjänstemän skall göra. Det är inte mycket att göra åt. Vi är troligen båda för inrotade i våra värderingar för att ändra oss. Det är helt ok för min del. Hoppas du inte misstycker att jag har en annan uppfattning.

Peter A

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vadstena

0 Ej tillåtet!

Många är nog oroliga och tänker på brandfaran för dom springer ut och stänger av huvedkranen till gasolen när dom är färdiga med maten!
    Men dom flesta vill nog ha fyra meter för att ha möbler ute att sitta i, det är så en riktig ställplats ser ut tycker dom. Man hör allt oftare vad folk tycker om ställplats apparna ”Det är ju bara parkeringar” !?
    Vi behöver fler ställplatser och alla behöver inte ha campingtomter!

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Peter Andersson Visa inlägg
    Kalla det vad du vill, Peter. Vi tycker uppenbarligen olika om vad samhället med sina tjänstemän skall göra. Det är inte mycket att göra åt. Vi är troligen båda för inrotade i våra värderingar för att ändra oss. Det är helt ok för min del. Hoppas du inte misstycker att jag har en annan uppfattning.

Peter A
    Det stör mig inte det minsta att vi har olika uppfattningar om saker. Vad som däremot är lite störande
    är att du påstår att jag har än den ena än den andra uppfattningen trots att jag inte uttalat mig i dessa
    frågor. T.ex. påstår du att jag högaktar myndighetspersoner. Detta till trots ber jag att få tillönska dig
    en trevlig helg.

Ha det ! / Peter H

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar