Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Montera Westfalia pop-up tak/ Reimo tak?

0 Ej tillåtet!

Montera Westfalia pop-up tak/ Reimo tak?

Hej ! Är det någon som har köpt ett nytt Reimo eller liknande pop-up tak och sågat upp sin vw transporter/caravelle eller multivan? Vad har bilbesiktningen att säga om det? Finns det någon firma i Sverige som importerar/monterar pop-up tak till vw?

Mina tankar går i att köpa ett tak ifrån Tyskland (reimo kanske) och montera det själv på en Multivan årsmod ca 2009 .

Någon som har erfarenhet av ett liknande bygge? Besiktning mm

Eller har någon monterat taket i Tyskland / England och besiktigat bilen i Sverige?

Tacksam för svar / Erik

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Stockholm

1 Ej tillåtet!

Sv: Montera Westfalia pop-up tak/ Reimo tak?

Hej Erik och alla andra - fick du/finns det några svar på din/denna fråga?!
    Går i liknande funderingar. Har en transporter med suverän planlösning, bra motor, låga mil osv som vi trivs med.
    Men längtar efter en sovplats till under popuptak.

Alla tips telefonnummer, länkar välkomnas!
    Hälsningar,
    Ingrid (nybliven husbilskompis som nyss skrivit sitt första inlägg här)

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

0 Ej tillåtet!

Sv: Montera Westfalia pop-up tak/ Reimo tak?

Trevligt med fler VW-bussar på forumet. Vad är det för modeller som ni har? Själv har jag en VW T4 Caravelle med original och vanligtvis har jag två skidboxar på taket med solpaneler ovanpå takboxarna. Poptop är inte aktuellt i mitt fall eftersom jag inte vill bli av med takventilationen, samt missa möjligheten att lasta en hel del på taket. Om man har VW T4, T5 eller T6, så är VW T4 Forum i Storbritannien en bra resurs. Där är det ganska många som har monterat poptops på sina campingbilar. Hur besiktningen i Sverige ställer sig till eftermonterade poptops har jag ingen vetskap om. Kontakta gärna Bilprovningen och fråga, samt berätta här i tråden vad som gäller.

Hittade just denna tråd som kanske kan vara av intresse:

www.vwt4forum.co.uk - Poptop, off to check out Vamoose, who else should I be looking at?
    Senast redigerat av Per Hanson den 2017-05-24 klockan 09:11.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar