Bild 10 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mercedes Benz 310 /Pilot R900 1988

0 Ej tillåtet!

Mercedes Benz 310 /Pilot R900 1988

Köpte mig nyligen en Pilot R 900 som jag tänkte riva innvändigt i vinter och undrar om skåpen är skruvade från utsidan eller insidan har inte lust att ta bort plåten och buckla den,någon som lossat skåpen på R900 tacksam för svar.

0 Ej tillåtet!

Sv: Mercedes Benz 310 /Pilot R900 1988

Har ingen erfarenhet av gamla Pilote trots att jag haft en.
    Har däremot skruvat isär hela inredningen i en Polarcamper.
    För säkerhets skull två gånger.

Du kan lätt se under köket hur det hela är monterat.
    Tar du bort lådor öppnar alla dörrar så ser du om allt är monterat när skalet redan var på.
    På Polar sitter allt skruvat i väggarna.
    Kolla även i överskåpen, där är det nästan ännu lättare att se hur det sitter fast.
    Det är med små plastbackar där två skruvar går åt ett håll, sedan en skruv som går i 90 graders vinkel.
    Hittar man alla skruvarna är det bara att lyfta hela härligheten.

Lycka till!
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

0 Ej tillåtet!

Sv: Mercedes Benz 310 /Pilot R900 1988

Tackar för svaret tänkte blåsa ur hela vagnen och bygga upp den med bättre material samt bättre tätningsmedelFunderar även att lacka om den två färgad kulör vet jag ännu inte är doch ytters lite plast att laga,Toaletten skall definitivt ut skall en annan sitta där få slangen hänga utanför toaringen,vilken idiot till Engelsman har gjort denna barntoalett.Det måste finnas bättre WC.Skall fixa generatorn och använd den i år som den är skall doch tvätta ur hela inredningen klorinera toautrymmet sedan ut och fiska med frugan och hundarna,Samtidigt skall jag göra iordningen lillmercan göra klart Cheva vanen som jag satt i en diesel v8 och lacka den,Cheva pickisen skall skärmbreddare fram och bak gjutas av monteras oh lacka den och slänga ut på annons så det är mycket nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar