Bild 11 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Säkerhetsbälte till hund,i husbil

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falkenberg

0 Ej tillåtet!

Säkerhetsbälte till hund,i husbil

Hej har en mellan Schnauzer på 5 månader,men det går till att den ska börja åka i en liten Globebus,vilken har begränsat utrumme,så hundbur är inte o tänka på,var kopplar jag selen lämpligast,vill hellst ha han mellan förar o passagerar stolen till att börja med,eftersom det är liten platts mellan bordet,på den sitt platsen,har aldrig haft en sele till hund,men såg att det fanns både dyra o billiga,tacksam för råd,

1 Ej tillåtet!

Sv: Säkerhetsbälte till hund,i husbil

Vi kopplar våra mellanschnauzer i de bakre bälteshållarna med sele och förlängare till bältet
    Det vi inte hinner med idag, slipper vi göra om imorgon
    http://www.larsson-lindgren.se/

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falkenberg

1 Ej tillåtet!

Ja det är väll kanske enda möjligheten,har inte sett någon sele änn,tänker på bordbenet,men jag får försöka att se vad jag ska köpa selen,tycker det är svårt att se på nätet

0 Ej tillåtet!

den av våra som sitter i det innersta fästet i soffan ligger under bordet, den andra sitter nästan framme mellan stolarna, hon gillar inte att åka bil så därför får hon sitta där. Vi har köpt kopplingar och sele i djuraffären sedan har jag köpt bältesförlängare på 30cm så den under bordet kan ligga ordentligt

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falkenberg

0 Ej tillåtet!

Tack för svaren,jag får åka o se i en affär,min gillar o åka,men är mer vild änn tam,men det är ju han valp ,som förhoppnings vis lugnar sej

0 Ej tillåtet!

Vår lilla Cavalier King Charles ligger i sin korg, som är placerad bakom förarstolen, under bordet iförd sitt säkerhetssäle med förlängare till det yttre bältet i soffan. Ibland vägrar hon att kopplas, då får hon bara ligga i sin korg. Hon brukar inte komma fram förrän jag stänger av motorn.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falkenberg

0 Ej tillåtet!

Har haft en som var lugn,o då behvdes inget,men denna åker lite mer intensivt,hjälper gärna till med körningen,så det är nog bäst att den har ett bälte

0 Ej tillåtet!

1500:- tror jag det är om dom inte sitter fast och farbror blå är på dåligt humör

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falkenberg

0 Ej tillåtet!

Jo jag vet,hadde en dvärg innan,men den visade sej inte ,så den var aldrig kopplad,men denna synns o hörs

0 Ej tillåtet!

Våran lagotto på 11 kg har en sele den kopplar jag med en karbinhake direkt i säkerhetsbältets spänne .
    Han gillar att åka bil och han ligger på sätet men kan jo röra ganska fritt tak vara rullbältet.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falkenberg

0 Ej tillåtet!

Jo denna är lite större väger över 17 kilo som 5 månads valp,såg en på biltema billig,ska åka dit o köpa en,så får jag se hur det går

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Sandviken

0 Ej tillåtet!

Det är lag på att våra husdjur ska vara kopplade eller sitta i säker bur.. Så du är tvungen att koppla din voffsing vare sig den vill ellee inte... Nospussar fr Moa och kram fr matte Elsie Törnros

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Östhammar

2 Ej tillåtet!

Allsafe bilsele - en av de dyrare men å andra sidan den bästa tycker jag. Breda remmar, justerar bar. Har denna själv

Husbilskompis
    Stad/Ort
    GÄVLE

0 Ej tillåtet!

Tror inte lagen har inte trätt i kraft än !

Husbilskompis
    Stad/Ort
    GÄVLE

0 Ej tillåtet!

Biltema har bra selar med stål öglor rätt så breda band, är testad för 5000N pris 149,00
    Köpt till mina vovvar Schnauzer på 19 kg o Riesenschnauzer på 35 kg lätt att sätta på.
    Senast redigerat av S-O Krantz den 2017-05-23 klockan 23:17.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar