Bild 10 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Goda råd om Mc Louis Lagan 211

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Hisingskärra

0 Ej tillåtet!

Goda råd om Mc Louis Lagan 211

Har planer på att köpa en Mc Louis Lagan 211 är det någon som kan rekommendera eller ge råd om denna bil, vad är bra, vad är dåligt? Jag är på min första h-bil och tar tacksamt emot all info. Kurt

1 Ej tillåtet!

Sv: Goda råd om Mc Louis Lagan 211

Gokväll
    Vi är inne på vår andra McLOUIS och är jätte nöjda. Tandy 650 är vår modell. Just den model du frågar om vet jag specifit inte något om. Men ar noga med att kolla fukt på den du funderar på. Kolla luckor o dyl. Fram till 2014 var de flesta modellerna uppbyggda med träreglar som fukten gillar. I övrigt är McLOUIS ett mycket bra märke. Du har Autohallen i Hol som närmaste märkesverkstad/försäljning om det är något anat du önskar.
    Vi ev. köp av denna bil, ja efter det kan du ansöka om medlemskap i Svenska McLOUISklubben. Troligtvis Sveriges största märkesklubb. Idag ca 400 medlemmar. Återkom gärna om det är något annat, så svarar jag så gott jag kan.

Janne

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Hisingskärra

0 Ej tillåtet!

Tack Jan, roligt att höra någon som är nöjd, är det aluminium efter 2014 i ram?

0 Ej tillåtet!

Gokväll
    Tror nog eller övertygad om att de flesta är nöjda med våra bilar. Troligtvis hade de ej sålt så mycket om kvalitén inte höll måttet.Din fråga om aluminium i ramen, den kan jag ej svara på. Vet bara att den är träfri. Kolla med Autohallen i Hol. Stänger för jul o nyår den 19 dec.

ha d

0 Ej tillåtet!

Gokväll
    Lite nyfiken om hur det blev med ev.köp av McLouis Lagan 211.

ha d

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Hisingskärra

0 Ej tillåtet!

Såg ditt svar först idag.
    Ja vi köpte McLouis 211 och är mycket nöjda har bara gjort en provtur men allt fungerar, sista veckan i juli åker vi till Lofoten hoppas allt fungerar efter denna långtur.
    Nästa år måste jag byta däck fram och även kamrem var brukar du byta kamrem jag har hört att det är stora pris-skillnader? Kurt

0 Ej tillåtet!

Gokväll
    Skriver som du, såg svaret nu. I år så bytte vi på Autohallen i Hol/Alingsås. 4600 kr. Kolla även med Varla/Västra Bil i Kungsbacka. Finns säkert någon firma i Kungälv.
    På fb, om du är med så finns två olika grupper för McLouis. Bra med märkestips o annat.
    Svenska McLouisklubben
    Mclouis husbilar grupp

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Hisingskärra

0 Ej tillåtet!

Tack för tips, nu startar vår resa till Lofoten 22/ 7 vi kommer att sätta in bilder under färden på vår hemsida googla "Segeltindra" (det är lite från vår resa till
    medelhavet med vår båt Tindra därav namnet).
    Kurt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar