Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: VW T3 caravelle syncro

4 Ej tillåtet!

VW T3 caravelle syncro

Visst kan man bo i en VW-buss. Det har vi gjort i ett helt år på vår resa till Sydafrika. Läs mer på swedenafrica.blogspot.com. Vi föredrar en mindre storlek som är smidigare och man kommer fram överallt

1 Ej tillåtet!

Sv: VW T3 caravelle syncro

Vem vill bo i en gammal sunkig folkabuss

tjena David, länge sedan sist. Som du vet har man blivi äldre och visare och köpt något bekvämare en en folkabuss.

0 Ej tillåtet!

Håller med Micke, med ålder kommer bekvämlighet.
    Blev dock positivt överraskad när jag gick från husbil till camper.
    Det är märkligt hur lite man egentligen behöver när man är ute och rullar.
    Det finns dock tre saker som jag aldrig kommer att göra avkall på, vatten, värme och toa
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Gomer Swahn Visa inlägg
    Det är märkligt hur lite man egentligen behöver när man är ute och rullar.
    Det finns dock tre saker som jag aldrig kommer att göra avkall på, vatten, värme och toa
    Håller med till 110%! Man ska ju inte ranta runt i husbilen som en osalig ande.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av David Mellergårdh Visa inlägg
    Visst kan man bo i en VW-buss. Det har vi gjort i ett helt år på vår resa till Sydafrika. Läs mer på swedenafrica.blogspot.com. Vi föredrar en mindre storlek som är smidigare och man kommer fram överallt
    Trevligt med smidiga "campingbilar" som kan ta sig fram över "stock och sten". I försvaret brukade vi kalla VW-bussar med motorn bak för "terräng-VW". Bakhjulsdrift och motorn bak bidrog till god framkomlighet. En syncro med 4-hjuldrift måste medföra än bättre framkomlighet. Tittade lite på din blogg, men kunde inte hitta några foton över bilen och dess insida. Kan du ladda upp några foton så vi kan se hur "skapelsen" ser ut?

0 Ej tillåtet!

Vill bara förtydliga att jag har kvar mina bussar och tar en eller flera turer med övernattning med sonen varje år.men det blir färre och färre nätter det är ju lite skönare med en dethleffs 7850 än med en buss från 65

0 Ej tillåtet!

Lyxputte!
    Dom flesta med husbil i Hufvudstaden hart svårt att hitta EN plats att förvara på ;-))))
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

1 Ej tillåtet!

He He bilarna står lite utspritt, en buss i garaget, en i Katrineholm, en syncro Dubbelhytt hemma på garage nedfarten och husbilen på tomten. Kan säga att det är lite trångt då tomten är på 500 kvm och då står det ett hus där med

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar