Bild 3 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Underredsbehandling?

0 Ej tillåtet!

Underredsbehandling?

Hej på er.
    Jag har i dagarna köpt en Kabe TM 750 LXL 2010 med ALCO chassi och nu undrar jag vad ni tycker.
    Ska man underredsbehandla hela bilen/ bara bildelen eller bara hjulhusen och montera innerskärmar?

Med vänlig hälsning.
    Tommy.

0 Ej tillåtet!

Sv: Underredsbehandling?

Vi har fått rådet att inte montera innerskärmar eftersom de samlar en massa damm och grus mellan inner- och ytterskärm. Detta ska enligt dessa uppgifter, vara en stor risk för rost på sikt eftersom det inte går att tvätta bort utan att demontera innerskärmen.
    Uppgiftslämnaren anser det vara ett bättre alternativ att pensla på ett tjockt lager med tectyl. Det dämpar ljud lika bra och det går att komma åt att tvätta hela hjulhuset. Inte minst fjäderbenen brukar ha problem med rost i den nedre koppen till fjäderfästet på vanliga personbilar och jag har ingen anledning att tro att det inte skulle gälla också husbilar.
    Be careful out there

0 Ej tillåtet!

Felinloggad , ber om ursäkt .
    Senast redigerat av Linders Belysning den 2015-10-18 klockan 17:25.

sten jonsson
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Rostskyds behandlade vår husbil i Karlstad Dintrol Center. 27-2 -15, lämnade den på onsdag morgon , hämtade den på fredag eftermidag
    I erbjunandet , lngick, Dinitrol tkd tuff dinot rostskyddabehandling 70 olika punkter behandlas,
    Fri hyr bil l 3 dagar, 2 nätter på Best Western Hotell, inklusive frukost och kvällsbuffe.

T0TAL KOSTNAD, 12.900.

PS,
    Ser nu i sista numret av Min Husbil, finns samma erbjudande men priset är nu 13,900

DS.

0 Ej tillåtet!

Fick tipset av en gammal husbilsräv på en husbilsverkstad......
    Köp flytande tunn tectyl på sprayburk, sätt på skitkläder och munskydd, kryp inunder runt om och spraya på infästningar och skarver, samt däe du kommer åt.
    Klart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar