Bild 8 Foto: Gomer Swahn
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 26 till 29 av 29

Ämne: Folksams 185 dagar reseförsäkring via HBK

Husbilskompis Bo Petterssons avatar
    Stad/Ort
    Västerfärnebo

0 Ej tillåtet!

Sv: Folksams 185 dagar reseförsäkring via HBK

Citat Ursprungligen postat av Sven-Åke Pettersson Visa inlägg
    Börja på Caravanclub:s hemsida, där hittar du säkert all info.
    Hej, vad är ca-priset för en reseförsäkring hos Caravan i 185 dgar?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

3 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Bo Pettersson Visa inlägg
    Hej, vad är ca-priset för en reseförsäkring hos Caravan i 185 dgar?
    När jag förlängde min reseförsäkring hos Caravan Försäkring förra året, när jag var sjuk, med 45 dagar förra kostade det lite styvt 2.000 kr. En billig resa hem hade lönat sig, men då gäller det att man är frisk

Med husbil eller husvagn försäkrad hos Caravan Försäkring ingår 90-dagars reseförsäkring. Enligt uppgift från Caravan Försäkring är det tillräckligt att vara hemma och vända för att påbörja en ny period i reseförsäkringen (90-dagar när man har husbil eller husvagn försäkrade hos dem).

0 Ej tillåtet!

Fyller på denna tråd efter att ha hört felaktiga rykten. Dessa 185 dagars reseförsäkring är förstås av stort intresse för dem som övervintrar i t ex Spanien. För att det skall kunna räknas som resa får emellertid inte bilen vara avställd. Vidare tillåts bara två ”utflykter” om max 7 dagar med annat färdmedel från husbilen per husbilsresa.

Förutsatt att Folksams premiehöjningar inte straffar ut möjligheten är det ett bra och rimligt flexibelt alternativ tycker vi. Jag har fått godkänt följande text av utlandsskadechefen på Folksam:

"Angående Folksams förlängda reseförsäkring när man har husbilen och hemmet försäkrat i Folksam och dessutom är medlem i den svenska Husbilsklubben har diskussion uppkommit angående giltigheten vid avbrott för hemresa vid jul. Efter förfrågan säger bolaget att efter 45 dagar så gäller försäkringen fullt ut vid resa med annat färdmedel i 7 dagar. Man kan alltså flyga hem och har 7 dagar på sig att ta sig till ordinarie bostaden (där reseförsäkringen inte gäller). Folksam meddelar att när man efter ca 14 dagar reser tillbaka till husbilen så börjar en ny 45-dagarsperiod för reseförsäkringen när man lämnar hemmet. Dock gäller förlängningen till 185 dagar från den dag då den ursprungliga husbilsresan startade."

Mvh

Peter A

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungsbacka

0 Ej tillåtet!

Behövs inte ett medlemskap i Caravan Club? I vilket fall som helst behövs det för Preemkortet. Där fick jag 91 öre i rabatt på senaste faktura. Per liter.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar