Bild 11 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Garagelucka

0 Ej tillåtet!

Garagelucka

OBS. Detta är ett inlägg på märkesforum, Concorde!!!
    Är det någon som har råkat ut för att garageluckan buktat sig? På vår Carver från 2012 har den buktat ut så mycket i mitten av luckan att själva väggmaterialet släppt från ramen i ena hörnet och en glipa på 8 mm har uppstått! Självklart skall detta fixas på garantin så det är inget problem men det skulle ändå vara intressant att höra om fler har sett detta och fått någon förklaring vad det kan bero på. Antar att orsaken är olika material på ut och insida...
    /Per-Åke

IMG_8156.jpg

IMG_8135.jpg
    Senast redigerat av Per-Åke Pollack den 2015-02-04 klockan 11:37.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Rönnäng

0 Ej tillåtet!

Sv: Garagelucka

Mystiskt. Det skall ju vara samma material på båda sidorna förutom att du sedan har en skyddsskiva på insidan. Alla mina luckor är raka på min 08a. Det har på tyska concordeforum beskrivits något som kallas aluminium frass som tydligen är något rostliknade angrepp på utsidan under färgen. Vad jag förstått har alla som råkat ut för detta fått nya luckor utan prut från fabriken. Orsaken var tydligen något fel i måleriet av plåten. Man skulle kunna tänka sig att fukt skulle ligga bakom men det finns ju inget som kan suga upp vatten och svälla på en Concorde så det borde inte vara orsaken. Skriv gärna vad det var när du får det fixat. Lycka till.

0 Ej tillåtet!

Alufrass drabbar mest nyare bilar är min personliga erfarenhet.
    Kommer främst vid gångjärn och "osynliga skarven" på luckan.
    Max 3 år och alla stämplar i boken annrs kan du glömma att dom byter ngt gratis det kan jag lova efter att ha fixat både luckor och fönster för egna slantar.
    Dom är stenhårda på fabriken med det datumet även om man kan få en viss rabatt om man varit trogen och skött sin service hos en auktoriserad Concorde återförsäljare.
    /Markus

1 Ej tillåtet!

Nu har bilen fått ny garageluckor och visst var det så, någon form av plastmaterial på insidan. I kyla krymper plasten mer än aluminium vilket förmodligen gett den här konsekvensen. I alla fall ordnades allt på täthetsgarantin

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar