Bild 1 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 23 av 23

Ämne: Assistansförsäkring ?

0 Ej tillåtet!

Assistansförsäkring ?

Behöver lite goda råd angående assistansförsäkring, behövs den?, och vilket bolag har en prisvärd försäkring.
    Bilen har en totalvikt på 3,5 ton (saknar reservhjul) och körs mestadels i Norden med en och annan helgtur till Tyskland under året. Tackar på förhand.
    "Man skall aldrig närma sig en tjur framifrån, en häst bakifrån eller en idiot från något håll."

0 Ej tillåtet!

Sv: Assistansförsäkring ?

Vet inte om detta kan vara något för dig.
    Har man ett OKQ8-kort kan man ta deras tilläggsförsäkring för husbilar.
    Det finns motsvarande för personbilar, jag har den på firmabilen, kostar 65:- i månaden.
    Kan inte uttala mig om den är bra eller dålig då jag, som tur varit, aldrig nyttjat den.

http://www.husbilskompisar.se/portal...r-dig-på-väg
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

0 Ej tillåtet!

Om man servar bilen årligen på en Bosch-verkstad så ingår assistansförsäkring. Har haft den på tidigare bilar och använt den en gång vid punktering på Öland.

Nu är bilen så ny så vi har Fiats egen assistansförsäkring, men när den är slut så går vi tillbaks till Bosch.

0 Ej tillåtet!

Gomer. 65;-/månad är ju "inga pengar" den dagen man står vid vägkanten, sen är det väl som du säger, man vet ju inte om den är bra eller dålig förrän man man behöver utnyttja den.
    Fadrian; Riktigt bra att den ingår när man servar hos en Bosch-verkstad, men jag tror att jag har 10 mil till den närmaste.
    "Man skall aldrig närma sig en tjur framifrån, en häst bakifrån eller en idiot från något håll."

Husbilsombudsman Lars Nässs avatar
    Stad/Ort
    Hallstahammar

0 Ej tillåtet!

Vi betalar inkluderat medlemskapet i M någonstans mellan 5- 600 kr för assistansförsäkringen där och kan då nyttja flera av deras andra medlemsförmåner också.
    En stor fördel är att dom har inga krav på ålder eller milbegränsning på bilen för att få teckna den försäkringen.
    De 2 ggr som vi fått nyttja den så har hjälpen kommit inom 1 timma, den ena gången stod vi på en ställplatz utefter Mosel och fick inte igång bilen den andra gången så fick vi fel på ett däck som slitbanan släppte på.
    Väl värt pengarna.

1 Ej tillåtet!

Lars : Tack för tipset, skall gå in på deras hemsida och kolla. Känns tryggt att det fungerar i utlandet.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Västerfärnebo

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Jan-Åke Jannesson Visa inlägg
    Lars : Tack för tipset, skall gå in på deras hemsida och kolla. Känns tryggt att det fungerar i utlandet.
    Falck camper Assist Europa 3,5 t Pris 615 Bil Över 3,5 t till 8 t Pris 785

0 Ej tillåtet!

Jan-Åke.

men jag tror att jag har 10 mil till den närmaste.
    Jag tror Borås är närmast och det är knappt 70 km från Gislaved. Det borde gå med vinst när man jämför med Falcks priser

Jag har jämfört priser på service både med och utan försäkring och i mitt fall är det billigare än många andra som inte erbjuder försäkring. Det de tjänar på är att du måste serva varje år, men det gör man ju som husbilsägare ändå.

0 Ej tillåtet!

Har oxå Falcks försäkring funkar bra har ej behövt använda den själv men sonen har anvnändt den när han lånade husbilen och glömt å ändra kylskåpet låg kvar på bilbatteriet så den gick ej att starta tog 20 minuter så var dom där.

0 Ej tillåtet!

Matti.

Jag kollade Falck´s hemsida fick samma siffror som du (615:-), fick idag 3 brev med erbjudanden från Falck ,2 personbilar och husbilen men summan för husbilen var i brevet 578:- i.o.f.s pengar man både kan ha och mista, det viktigaste är att den fungerar när man behöver den. Om man lyssnar här så är det (hittills) ingen som sagt att något av alternativen är "kass".

Lutar lite mot M som har en hel del rabatter som följer med om man är medlem.

0 Ej tillåtet!

Vi har Falck's det känns tryggt! Vi har nyttjat den 2ggr. För ett år sedan när vi mötte en MC, och i vår när batterit var tomt.
    varje gång Utmärkt bemötta, väl värt pengarna.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Västerfärnebo

0 Ej tillåtet!

Jag kör bärgare själv så jag har lite koll olika asstanser det kan skilja på villkåren som gäller.

Zlatko Schneberger
    Gäst

1 Ej tillåtet!

Jag är disckvalificerad i Falck's ögon,bilen är för gammal för dom

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Västerfärnebo

0 Ej tillåtet!

Ja den är väll utprovad så det blir nog inga fel på den

Zlatko Schneberger
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Matti Vidberg Visa inlägg
    Ja den är väll utprovad så det blir nog inga fel på den

Husbilskompis
    Stad/Ort
    surahammar

0 Ej tillåtet!

Ursäkta vad menar du med M ?

Husbilsombudsman Lars Nässs avatar
    Stad/Ort
    Hallstahammar

0 Ej tillåtet!

0 Ej tillåtet!

Nästa gång du byter olja på husbilen så fyller du motorn med midland olja då får du assistans försäkring på köpet gå in på midland hemsida för mer info

0 Ej tillåtet!

Jag fick höra att Fiat hade Camper Assistans när jag köpte bilen, mindre sades om att den varade i två år.
    I Italien blev vi tvungen att söka bärgarhjälp och det visade sig då att det ingår Assistansförsäkring i Caravan Clubs husbilsförsäkring.

Husbilskompis Bo Ericssons avatar
    Stad/Ort
    Göteborg

0 Ej tillåtet!

Även Ford har assistansförsäkring om du gör servisen hos dom.

Husbilskompis Lars Jacobssons avatar
    Stad/Ort
    Landskrona

0 Ej tillåtet!

Detta på de skånska tidningarna idag.
    IMG_1139.jpg

3 Ej tillåtet!

Har varit i kontakt med Assistansbolaget i dag ang. detta.

Totalt har man 53 anmälningar. 52 av dessa rör utskicket man gjort där ett inbetalningskort bifogas.
    I utskicket framgår det på fyra ställen att det är ett erbjudande.
    Utskicket avslutas även med texten "Observera att detta är ett erbjudande, inget betalningskrav föreligger"

Det enda ärendet som inte rör detta är en anmälan från en kvinna att hon fått en förnyelseavi trots att hon inte tecknat någon försäkring.
    Sedan får kunden ett sms om påminnelse om att förnya.
    Hon hade inte beställt någon försäkring, det hade däremot hennes omtänksamme son gjort åt henne.
    När hon sa upp försäkringen krediterade man omgående från bolaget.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis Lars Jacobssons avatar
    Stad/Ort
    Landskrona

1 Ej tillåtet!

Bra att du kollade upp detta!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •