Bild 6 Foto: Gomer Swahn
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 51 till 74 av 74

Ämne: Använder du Omniaugn?

1 Ej tillåtet!

Sv: Använder du Omniaugn?

Bak.jpg

Så här ser det ut+bak

1 Ej tillåtet!

Galler.jpg

Denna skulle varit med oxå

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Partille

0 Ej tillåtet!

För en vecka sedan blev vi också med Omniaugn. Hunnit testa att "baka" baguetter och att göra potatisgratäng. Tyvärr tog potatisgratängen,vilken var stor, för 2+2 personer, längre tid än väntat, 1h45m, så det fick bli potatissallad istället. Köttet kunde inte vänta och inte jag heller. Nåväl, dagen efter kunde vi njuta av potatisgratängen.

Husbilskompis/In memoriam Kurt Boströms avatar
    Stad/Ort
    Västra Frölunda Göteborg

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Roger Everhult Visa inlägg
    Galler.jpg

Denna skulle varit med oxå
    Hej Roger! Var fick du gallret ifrån? Frågas?

0 Ej tillåtet!

Från jobbet det är ett grovt sikt nät för plasttussar när vi gör (pellets)pollyeten plast för typ kabel

0 Ej tillåtet!

Jag har inte så mycket problem med att det bränner på undersidan av bullarna som att det inte blir någon färg alls på uslingarna oavsett hur länge jag gasar på dem. Hur får du dem sådär gräddade som på bilden?

0 Ej tillåtet!

Vet ej men tror att när dom kommer högre upp så blir det nog lite varmare där uppe hade oxå lite högre värme mitt i mellan ungefär och ca. 15-20 minuter, smakade kanon.

0 Ej tillåtet!

Janson är jättegott o göra i dom, visst det tar lite längre tid, men den som väntar på nått gott😄

0 Ej tillåtet!

Potatisgratäng blir lika gott,man har väl inte bråttom när man är ute sitt ner å ta ngt. att dricka medans ni väntar.

2 Ej tillåtet!

Vi använde Omnian i helgen då vi gjorde i ordning lax i den. Testade lite enkelt med att dela laxen (vi hade 3 bitar a 120 g) och delade dom mitten, hällde på en färdig gratängsås för fisk med citronsmak (finns i kyldisken) efter 15 min var det klart! Supergott med färskpotatis till. Vi kommer definitivt att testa oss fram. Ser fram emot att få nya tips o recept.

Husbilskompis Bo Ericssons avatar
    Stad/Ort
    Göteborg

0 Ej tillåtet!

Köpte en Omniaugn igår. Underdelen är av magnetiskt rostfritt stål och nu undrar jag om någon testat att "baka" på induktionshäll? Bara för test och utprovning av nya recept hemma.

3 Ej tillåtet!

Kama fritid har ett galler till Omnia för 119 kr.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

0 Ej tillåtet!

Tyvärr finns det inget galler på Kama ännu den skall vara på test på den andra klubben fick jag reda på när jag sökte den på Backamo husvagn i våras.

0 Ej tillåtet!

Låter märkligt att den skulle finnas serieproducerade galler ute på test.
    Koala som tillverkar och säljer Omnia säger att galler kommer tidigast till Elmia.
    Så vitt jag vet finns det bara två prototyper i Sverige, en hos Koala och en hos mig.
    Anledningen att jag har en är att jag plåtar deras produktbilder samt att vi har ett samarbete runt recept.

omnia-10.jpg
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Svenljunga

0 Ej tillåtet!

Gallret till Omnia ugnen finns upplagd med artikelnummer hos Kamafritid, men den är markerad som ej tillgänglig och utan leveransdatum (www.kamafritid.se - Artikelnummer: T19-44B). Det är bra att veta, utifrån Gomers "inside information", att den kommer att bli tillgänglig framledes.

Det är för övrigt Gomers skriverier om Omnian som har fått mig att inhandla ett exemplar. Nu när jag vet att det även kommer att finnas ett galler till ugnen kommer även det att införskaffas.
    Senast redigerat av Per Hanson den 2014-08-24 klockan 12:37.

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Gomer Swahn Visa inlägg
    Koala som tillverkar och säljer Omnia säger att galler kommer tidigast till Elmia.
    Så vitt jag vet finns det bara två prototyper i Sverige, en hos Koala och en hos mig.
    Anledningen att jag har en är att jag plåtar deras produktbilder samt att vi har ett samarbete runt recept.

omnia-10.jpg
    Det var det besked jag fick när jag var på Backamo husvagnar och han ringde Kama och frågade om det fanns ngt.galler

2 Ej tillåtet!

Vi gjorde denna Tacogratäng i helgen
    500gram nötfärs, 1hackad gul lök, 1 hackad röd paprika och 2-3 vitlöksklyftor stekes tillsammans. Tillsätt 1påse tacokrydda. Rör 1/2 philadelfiaost och 2 1/2 dl créme fraiche och fördela i botten på omniaugnen. Häll över köttröran och strö över riven ost. Gratinera på låg värme i 30 min. Serveras tillsammans med nachips och sallad. Smaklig spis.

IMG_5657.jpg
    Det vi inte hinner med idag, slipper vi göra om imorgon
    http://www.larsson-lindgren.se/

0 Ej tillåtet!

Idag har jag beställt gallret från Kama för leverans hos handlaren om 8 dagar
    Citat Ursprungligen postat av Gomer Swahn Visa inlägg

omnia-10.jpg
    Senast redigerat av Thomas Lindgren den 2014-11-19 klockan 20:26.

0 Ej tillåtet!

Å vad är priset?

0 Ej tillåtet!

119:-

0 Ej tillåtet!

Då ligger jag plus 119:-

2 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Thomas Lindgren Visa inlägg
    Vi gjorde denna Tacogratäng i helgen
    500gram nötfärs, 1hackad gul lök, 1 hackad röd paprika och 2-3 vitlöksklyftor stekes tillsammans. Tillsätt 1påse tacokrydda. Rör 1/2 philadelfiaost och 2 1/2 dl créme fraiche och fördela i botten på omniaugnen. Häll över köttröran och strö över riven ost. Gratinera på låg värme i 30 min. Serveras tillsammans med nachips och sallad. Smaklig spis.

IMG_5657.jpg
    bjuder gärna på mitt favoritrecept på tacokrydda, brukar blanda i en stor burk räcker länge.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

0 Ej tillåtet!

Tack för receptet

0 Ej tillåtet!

Tack för detta

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar