Bild 1 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Luftläcka

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Forserum

1 Ej tillåtet!

Luftläcka

Min luftfjädring läcker. En ”slang” läcker vid infästningen till ett fördelningsdosa. Vet någon på forumet om det finns någon tätningsmassa/ lim som klarar ca 2,8-3 kg lufttryck.
    Senast redigerat av Hans Lundborg den 2018-11-09 klockan 21:12.

1 Ej tillåtet!

Sv: Luftläcka

Hej Hans,
    Har haft en Ford med luftfjädring där en slang läckte. Fick lossa slangnippen i fördelaren och ta loss insattsen i slangen. Kapade slangen vid brottet, monterade insattsen i slangen samt återmonterade allt. Lim eller tätmassa utanpå en luftslang är jag tveksam till då ett lufttryck på 3-4 kilo är kraftigt. Finns även snabbkopplingar om man behöver förlänga slangen som klarar detta tryck.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Forserum

0 Ej tillåtet!

Tack för svaret. Det läcker i en nippel där slangen ansluter till skarvdonet inte slangbrott. Jag får krypa under igen. Som du beskriver det har vi nog drabbats av samma problem.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Forserum

0 Ej tillåtet!

Nu är läckan fixad. Jag tog dig på orden Stefan. Felet var att slangen inte satt som den ska och då tätade inte oringen om slangen. Det får jag skylla en HB verkstad för som en gång bytte nippel. Ordspråket själv är bästa dräng stämmde i detta fall👍

QSTAR Banner

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar