Bild 9 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fylla på svenska Gasolflaskor?

Hybridvisning

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kalmar

0 Ej tillåtet!

Fylla på svenska Gasolflaskor?

Tjenare! Finns det någon som har lite uppdaterad info om vart man kan fylla på svenska flaskor med gasol?
    Länder där det kan bli aktuellt att tanka på är:

Södra Tyskland
    Österrike
    Schweiz
    Italien
    Frankrike
    Spanien
    Portugal

Jag räknar med att Gasolen ska räcka ca 20-30 dagar i stöten, så finns det ett par platser man kan fylla på Svenska flaskor så behöver man ju inte greja med andra flaskor och adaptrar.

3 Ej tillåtet!

Sv: Fylla på svenska Gasolflaskor?

Citat Ursprungligen postat av Simonheimdahl Visa inlägg
    Tjenare! Finns det någon som har lite uppdaterad info om vart man kan fylla på svenska flaskor med gasol?
    Länder där det kan bli aktuellt att tanka på är:
    Södra Tyskland
    Österrike
    Schweiz
    Italien
    Frankrike
    Spanien
    Portugal
    Jag räknar med att Gasolen ska räcka ca 20-30 dagar i stöten, så finns det ett par platser man kan fylla på Svenska flaskor så behöver man ju inte greja med andra flaskor och adaptrar.
    Köp en LPG Flaska så är problemet borta, den funkar i alla länder du räknat upp. Tanka Gasol på samma ställe som du tankar Diesel...

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kalmar

0 Ej tillåtet!

Tja, Asså det kunde jag väl ha gjort, men då jag redan äger ett par gasolflaskor. Och inte räknar med att behöva tanka mer än typ 3-4 gånger utanför Sverige... Så känns det extremt onödigt att köpa en ny flaska! Hade jag byggt egen bil/inte ägt några flaskor sen tidigare, då hade jag absolut köpt en tankbar LPG flaska!

Någon annan som har en aning om vart man kan tanka svenska flaskor?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Grängesberg

0 Ej tillåtet!

Hej.
    Googla in på denna adress så har du hela europas tank stälen.

https://www.mylpg.eu/stations/

1 Ej tillåtet!

Det man ska veta om My LPG är att dessa stationer utomordentligt sällan fyller annat än tankbara flaskor, alltså flaskor med fyllstopp. // Max

0 Ej tillåtet!

Jag tankade 30 liter idag på BP i Kalamata, inga problem alls när man har fast tank som både du och jag (Max) rekommenderar att skaffa. Med utvändig påfyll så slipper man bli nekad ... men vill dom krångla på med flaskor så låt... vi har ju gjort vad vi kan...
    2500kr för en tankbar LPG-flaska är en investering för framtiden.
    (gasoldirekt.se)
    http://www.gasoldirekt.se/lpg-flaska
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Stefan Bylund den 2018-10-12 klockan 16:14.
    Tanka Gasol lika enkelt som Diesel !

1 Ej tillåtet!

Det här är en återkommande fråga på alla forum ... Var kan jag tanka en Svensk flaska? ... svaret är lika återkommande ... köp en tankflaska.

Vill man inte investera i två flaskor, köp en. Använd den Svenska i Sverige med tankflaskan som reserv. Utomlands tvärt om.

Sen respekterar jag din fråga Simon men det enkla svaret har du fått. // Max

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar