Bild 4 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hoppa mellan bolag?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

2 Ej tillåtet!

Hoppa mellan bolag?

Ja nu är det snart dags att ställa på husbilen igen och se över sitt försäkringsskydd.

Hittade denna sajt som jag kollade på innan jag bestämde mig: https://www.konsumenternas.se/forsak...ilforsakringar

Jag lyckades sänka min premie med ca 1500:- per helår genom att byta försäkringsbolag.

Nu ska jag bara skaka av mig känslan... gjorde jag rätt? Det förra bolaget har ju varit bra och hur blir det nu med det nya om det händer något? Det gamla bolaget var till och med trevliga och tillmötesgående nu när jag sa upp försäkringen. Nästan så jag höll på att ändra mig.

Någon hoppjerka har jag knappast varit tidigare men känner mig nu nästan som en tonåring som bytt både försäkringsbolag, internetleverantör och mobilabonnemang.

Är ni andra trogna eller byter ni emellanåt?

/Jens

Husbilsombudsman Lars Nässs avatar
    Stad/Ort
    Hallstahammar

1 Ej tillåtet!

Sv: Hoppa mellan bolag?

Skulle nog känna lika som dig om vi bytte bolag, vi har alla våra försäkringar i samma bolag sedan 1982 och de få gånger vi har behövt att nyttja någon försäkring så har det fungerat bra. Det går säkert att spara lite pengar på att byta bolag men man är väl för bekväm för att engagera sig i det och samtidigt så är det så mycket annat som har känts viktigare för vår del.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vadstena

2 Ej tillåtet!

En sån där priskalkylator ger endast en indikation var dom olika försäkringsbolagen ligger i pris. Att plocka bort en försäkring från mitt bolag skulle ge mej en sämre mängdrabatt, sämre förhandlingsläge och sen är det ju en utdelning varje år som i mitt fall handlar om tusentals kronor.

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Lasse Ahlberg Visa inlägg
    En sån där priskalkylator ger endast en indikation var dom olika försäkringsbolagen ligger i pris. Att plocka bort en försäkring från mitt bolag skulle ge mej en sämre mängdrabatt, sämre förhandlingsläge och sen är det ju en utdelning varje år som i mitt fall handlar om tusentals kronor.
    Samma här, vi har 25% rabatt som helkund på alla försäkringar +ofta sjysst återbäring.
    Sparade 9000kr(flera fordon)om året bara på försäkring trots att ja ringer runt lite o kollar bästa pris.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    knivsta

1 Ej tillåtet!

Byter frekvent bolag, varför betala mer för samma skydd? Har haft LF några år, nu valde dom att höja personbilspremien med 30%, det blev Gensidige istället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar