Bild 7 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Funktion av denna kran?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Funktion av denna kran?

Hej

Som nybliven husbilsägare hämtade vi hem bilen i början av december och inte kört något sedan dess utan använt vintern till att kolla in alla system.
    Bilen är en Kanus I 700 LEG och jag har hittat en kran som jag undrar vilken funktion den har?
    Så långt förstår jag att det har med värmen att göra med texten "Auf Zu" och finns under sätet under där TVn finns.

Se bifogade bilder.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Sv: Funktion av denna kran?

Hej.

Mitt förslag till svar på din fråga är att den kan stänga vattenflödet till värmeväxling mellan motor och Aldevärmaren, men borde då sitta på vänster sida. Ett annat alternativ är att den går till vattenburen värme under passagerarstolen, vilket känns mest troligt eftersom du har den på höger sida.

Återkoppla gärna när du löst det. Du får följa slangar

//Jens

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Hej Jens!
    Tack för snabbt svar och jag tror att det är ditt sista alternativ eftersom set finns ett "stort element" under passagerarstolen.
    Vill bara kolla då det är bättre att vet vad det är än bara gissa.
    /LPer

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Hej igen.

Om det är till ett element under passagerarsätet så blir nästa stora mysterium hur du får igång fläkten

Ring mig om du inte löser detta. Jag vet hur man gör på vår Knaus men betyder inte att alla är likadana.

Jag måste stå vid min panel för att komma ihåg exakt vilket val man ska göra.

//Jens

PS Jag har bestämt för mig att värmeslangar ska vara röda men din ser ut att vara vit eller det kanske bara är avstängningsventilen. Det är svårt att se på bilden. DS
    Senast redigerat av Jens Jernmark den 2018-03-01 klockan 14:06.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

1 Ej tillåtet!

Återkommer i så fall senare till våren när jag skall börja köra igång allt system. Inget akut just nu.
    Slangarna är röda så det är en del av ventilen som syns och den är vit.
    /LPer

Knaus180423

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar