Bild 9 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Gasolpåfyllning i Spanien

0 Ej tillåtet!

Smila Gasolpåfyllning i Spanien

Undrar om och var. Kan man fylla på en Svensk Gasolflaska PC10, i närheten av Torrevieja (Alicante). Jag har Adaprar.

1 Ej tillåtet!

Sv: Gasolpåfyllning i Spanien

Vaddå adaptrar? Ska du fylla själv ska du ha en fast monterad flaska med fyllstopp och yttre påfyllning. Då tankar du från en LPG mack presis som du tankar diesel.

Med en svensk flaska får du leta upp en gasoldepå som fyller.
    //Max

0 Ej tillåtet!

Köp en Spanska flaska så bli de enklare för dig, köp den hos järnhandeln mackarna säljer inte om du inte har licens.

3 Ej tillåtet!

Har läst tråden igen och jag är nog lite kort i tonen ... men ... jag har sett husbilsåkare stå och fibbla med hemmasvarvade adaptrar och blixtsnabbt förflyttat husbilen därifrån.
    Du har följande alternativ:

1. Köp en eller två tankflaskor. Dessa har fyllstopp vid 80% Pris ca 10 000kr för 2 flaskor. Nu är du av med alla bekymmer ute i europa.

2. Behåll en svensk flaska som reserv och köp en lokal flaska som du kan byta. I Spanien kan man köpa en flaska på dom flesta campingar. Man slipper pappershanteringen. Pris ca 35€. Kan variera en del. Vill du inte ha med flaskan hem kan du lämna tillbaka den.

personligen förordar jag tankflaskor. // Max

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Max Mazalik Visa inlägg
    Har läst tråden igen och jag är nog lite kort i tonen ... men ... jag har sett husbilsåkare stå och fibbla med hemmasvarvade adaptrar och blixtsnabbt förflyttat husbilen därifrån.
    Du har följande alternativ:

1. Köp en eller två tankflaskor. Dessa har fyllstopp vid 80% Pris ca 10 000kr för 2 flaskor. Nu är du av med alla bekymmer ute i europa.

2. Behåll en svensk flaska som reserv och köp en lokal flaska som du kan byta. I Spanien kan man köpa en flaska på dom flesta campingar. Man slipper pappershanteringen. Pris ca 35€. Kan variera en del. Vill du inte ha med flaskan hem kan du lämna tillbaka den.

personligen förordar jag tankflaskor. // Max
    +1
    Men det går faktiskt att komma undan betydligt billigare ....

http://www.gasoldirekt.se/lpg-flaska (4595kr inkl allt som behövs)
    Hur fungerar det att tanka gas?
    http://lpg2.zoomin.se/

Men vi har ju en "ämnesexpert Jonas från Gasolfyllarna" så vi får väl vänta på ett riktigt svar ifrån någon "som tagit studenten" ... vi andra tankar på som vanligt så länge...
    Senast redigerat av Stefan Bylund den 2017-12-31 klockan 15:43. Anledning: ny webbadress
    Tanka Gasol lika enkelt som Diesel !

www.lpg2.zoomin.se

1 Ej tillåtet!

Blev stoppad vid Spanska o Portugisiska gränsen iVilar Formoso Portugal på en Repsoltapp då jag skulle fylla på LPG! Jag påpekade att påfllningen sker på husbilensutsida!
    Är de någon som känner till ifall regelverket har ändrats i Portugal?
    Jorma Valkonen
    www.jvbild.se

1 Ej tillåtet!

Jorma ... jag tror att det är så att LPG-mackarna börjar dra öronen år sig pga hemmasvarvade adaptrar och flaskor utan fyllstopp. Denn mängd gas man säljer till husbilar är försummlig.
    //Max

Gasolautomat

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar