Bild 4 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Älgjakt 2017

4 Ej tillåtet!

Älgjakt 2017

När jag gör en film om jakt vill jag försöka visa jakten ur mina ögon, som jag ser på den.

Jag vill visa den varma gemenskapen i ett jaktlag, kamratskapen och jämlikheten där alla är lika oavsett härkomst, kön, arbete eller vad det vara må och som jag tror förekommer på få andra ställen i samhället idag.
    Jag vill försöka visa lugnet, spänningen, naturscenerier av olika slag, det ibland tunga slitet och glädjen i goda vänners lag. Hundens arbete inte att förglömma för utan den blir jakten så mycket fattigare.

Däremot vill jag i mesta möjliga mån låta bli att visa det som min far lärde mig en gång för så länge sedan, när han med foten gick på den vintervita grusvägen och skrapade bort ett par droppar blod från haren han nyss skjutit för sin stövare.
    Den delen finns det så många andra som visar, tyvärr.

Om jag lyckats i min intention är det upp till er som tittar att avgöra.
    Jakt är ändå jakt och filmen är en jaktfilm sett ur min synvinkel. Ni väljer själva om ni vill se.

Speltid: 15 minuter.

https://youtu.be/o3Z9rSds8hA
    Be careful out there

0 Ej tillåtet!

Sv: Älgjakt 2017

Det var en fin film LG, du har fångat stämningarna väldigt bra, känner igen det mesta. Jag har en fråga, jag förstår inte riktigt vad du menar när du beskriver hur din far skrapade bort ett par droppar blod från haren han nyss skjutit för sin stövare?

2 Ej tillåtet!

Tack Åke.
    Han sa ofta: "Man ska respektera andra människor. En del har svårt att se blod."
    Det citatet har följt mig på min jakstig under alla år sedan dess.
    Be careful out there

1 Ej tillåtet!

Tack för förklaringen, borde fattat, håller absolut med!

1 Ej tillåtet!

Tack för en fin film. Detta saknar man när man inte längre kan jaga!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar