Bild 3 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Visby

0 Ej tillåtet!

Visby

Har någon tips på att parkera inne i Visby stad 3-4 timmar (eller är det fortfarande stay a vay eller vad det heter som finns)

0 Ej tillåtet!

Sv: Visby

Du kan parkera husbil i Visby. Du får dock inte sova i den om det inte är på Park and Stay. ( det fuskas med detta ibland)

Nu kan man vid den här tiden på året parkera gratis de första 2 timmarna på de allra flesta platserna.

Jag avråder från att köra in innanför muren, utanför finns många platser. Det finns t.ex. vid gästhamnen, vid köpcentret på öster och vid söderport. Härifrån är det en kort promenad till de centrala delarna av staden innanför muren.

September är en fin tid på Gotland så välkommen hit.
    Anders
    Bor man på hotell är man gäst.
    Bor man i husbil är man hemma.

1 Ej tillåtet!

Vi tycker själva inte om att övernatta på vanliga parkeringsplatser. Har dock gjort så i Visby en gång med hjälp av dig Anders att hitta lämplig plats.
    Tack för hjälpen då Anders! Har även stått på park and stay i Visby men är inte så glad för sättet att packa ihop bilarna på det sätt man gjorde där då.
    Är det nu så att kommunen verkligen utfärdat förbud mot att sova i bilen så undrar jag om någon vet vad man stödjer ett sådant förbud på?
    Att sova i sin bil kan nog ingen förbjuda så länge bilen står parkerad på ett tillåtet sätt.
    Mvh
    Rolf

0 Ej tillåtet!

När vi kommer sent till Visby brukar vi köra upp på Vädursgatan och sova, gamla regementet,

https://www.google.se/maps/@57.61429...7i13312!8i6656
    Det vi inte hinner med idag, slipper vi göra om imorgon
    http://www.larsson-lindgren.se/

1 Ej tillåtet!

Rolf

Vad politikerna här på ön kan hitta på för tokigheter är ibland svårt att förstå, det gäller inte bara sovförbud i bil utan i både stort och smått bland många ärenden här. I det här fallet så är det i lokala ordningsstadgan förbjudet att sova i en bil.

I våras talades det ganska brett om att öppna upp för ställplats/er i Visby. Av det har det ännu inte ens blivit en tumme.

Nu bor vi i Visby, tidigare i Klintehamn. Då hände det med ganska jämna mellanrum att vi trotsade sovförbudet till glädje för biograf, teater och restaurangföretagen. Detta utan att vi bötfälldes för det. Jag vill inte uppmana till att bryta mot ordningsstadgan men .......

Anders
    Senast redigerat av Anders Adsjö den 2017-09-04 klockan 12:35.
    Bor man på hotell är man gäst.
    Bor man i husbil är man hemma.

0 Ej tillåtet!

Tack det var det jag ville veta

0 Ej tillåtet!

Tack

QSTAR Banner

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar