Bild 3 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Kampa Motor Ace Air 400

0 Ej tillåtet!

Kampa Motor Ace Air 400

Någon med erfarenhet av detta tält?
    Provade detta i helgen. Pumpen som följde med funkade bara till hälften, alltså inte dubbelbvärkande. Tog evighet innan det hände något. Fick till slut upp tältet. Vad jag kunde se finns ingen säkerhetsventil, så hur vet man var gränsen är?
    Nästa problem/ fråga..... Står att det klara 6000mm vattenpelare . På kvällen kom regnet ( man har ju semester ) och då droppade det lite varstans . Vattentätt Nix!
    På morgonen var det svårt att komma ut ur bilen då tältet rasat ihop- nä det låg inte något vatten på tälten, jag skrev ju att det rann rakt igenom
    Enbart otur ???

0 Ej tillåtet!

Sv: Kampa Motor Ace Air 400

Vi har ett sådant tält och vi är helnöjda.tror inte du kan pumpa så du spränger tuberna,dubbelverkande pump borde det vara.Att tältet hade rasat beror nog på att du inte stängt ventilerna som sitter i framkant på taket vid tuberna,stäng dom när du har fått tillräckligt med luft i dem,ska vara stenhårda.När det gäller läckaget måste det vara fabrikationsfel vårt läcker inte en droppe.

0 Ej tillåtet!

Hej Jan, kollade ventiler vid taket som du skrev. Vi har inga där utan våra fyra stycken sitter vid markduken. Det finns ventiler till sidotuberna om det är dessa du menar? Dom sitter på tre meters höjd, får isåfall klättra en del. Känns krångligt. Vad jag kan finna ut har vi bara en ingångsvetil där man pumpar upp tältet. Leverantören har skickat en ny pump så vi får väl ge det en chans till. Leverantören påstår att sömmarna "sväller" med tiden??
    En undran är varför man inte har kardborre band i dom över tuberna som går på tvären då dom nedre har detta. Detta gör att tuberna faller ner lite och missar stödet från sidotuberna! Knasigt...

0 Ej tillåtet!

De fyra ventilerna vid markduken på utsidan av tältet använder du när tömmer tuberna från luft. Vårat tält är årsmodell 2016 de måste ändrat på placeringen på ditt förstår jag dig rätt sitter dina uppe vid markisen mot bilen helt vansinnigt isåfall.Första gången vi satte upp tältet hade vi inte monterat innertaket med väldig kondens som droppade ned på oss vid frukosten.Kan det varit så för er? Är sidotuberna lösa hos dig hos mig sitter de integrerade med övriga låter nästan som det inte är samma tält vi har.Gå in på Youtube och sök på Campa Air där visar dom både uppsättning och demontering.

0 Ej tillåtet!

Hej igen, pumpen är skickad från leverantör så jag återkommer med en rapport. Går din pump tyngre när trycket är Ok?

0 Ej tillåtet!

Hej! Vi har elektrisk pump (mässerbjudande Elmia) ställer in rekommenderat tryck sen sköts det automatiskt.Det blir väldigt trögt i slutet när när det är fullt men känn på tuberna dom skall vara stenhårda. Lycka till!

0 Ej tillåtet!

Hördudu!! Elpump Är inte det fusk, lite slit på sin lediga tid har väl aldrig skadat. Stod nog en timme med en trasig HANDPUMP senast

0 Ej tillåtet!

Japp, ny pump gjorde susen. Tre minuter så var det uppe. Återstår att se om tuberna håller tätt. Kollade lite nogare på ventilerna i taket, räknade till tio stycken. Kan det vara meningen att man behöver stänga alla dessa under normala omständigheter? Klarar tältet att hålla sig uppe under helgen blir nästa test att prova det ute för att se om det motstår regnet bättre när tuberna är fyllda. Här på västkusten behöver man inte vänta länge på regn just nu.

0 Ej tillåtet!

Alltid något! Tältet står fortfarande uppe efter tre dagar. Återstår att hitta var vattnet kommer in eller om sömmarna tätnar efter ett tag som säljaren påstod.

0 Ej tillåtet!

Hej igen på Er..
    Var på Gränna i helgen och där fick vi testa tältet på alla vis. På natten var det ett helvet.... väder minst sagt. Blåste och vräkte ner hela natten. Här visade det sig att med en pump som funkar får detta tält ett OK av oss. Gick runt på camping på morgonen och såg ett flertal sönderblåsta markiser/förtält. Lider med dessa campare.

0 Ej tillåtet!

Kanon men håller det tätt?

0 Ej tillåtet!

Hej Jan, jodå rätt hyfsat med dessa förutsättningar. Det kom en del droppar här o var men i det hela är vi rätt nöjda. Detta tältet är rätt tungt så jag får stå på en pallbock för att nå upp till markisen när den ska in i sitt hemmaläge. Där behöver man hjälpa markismotorn så att man klämmer fast tältet ordentligt. Det tar allt en stund att kasta upp detta tält mot ett biltema som vi hade till förra bilen- i reklamen ca tio minuter. Varför massa stress på ledigheten, men tog nog femtio minuter minst. Det är en väldig rymd i så det känns rätt OK när man sitter där efter allt slit. Till ett tält för över arton tusen kan jag nog tycka att man skickar med stormlinor, det är ju specialfästen till öglorna (två stycken) utan dessa får man beställa separat. Kunde säljaren upplysa om

0 Ej tillåtet!

Ett litet tips fäll ut markisen ca 1 m innan du drar in tältet i kelderlisten så blir det skitlätt.Håller med dig om stormlinorna är ungefär som när man köper ny bil snart blir det väl tillägg för att få hjul till den.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar