Bild 11 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bra att ha kit

0 Ej tillåtet!

Bra att ha kit

Ny med husbil!
    Vad skall man tänka på att ha med nu i sin "bra att ha låda"?
    Hammare/gummiklubba
    Silvertejp
    Buntband
    Skruvmejslar
    Kniv
    Rep

You name it!
    Kom igen, ge mig lite hjälp på traven!

2 Ej tillåtet!

Sv: Bra att ha kit

jag sammanställde en lista för några år sedan, något kanske passar dig.
    silvertape o buntband är våra favoriter.
    http://www.husbilskompisar.se/portal...ight=packlista

0 Ej tillåtet!

Ett digitalt mätinstrument för ström. vid längre resa en skruvdragare med bits och en burk med borr. + allt det andra som nämnts.

0 Ej tillåtet!

I somras fick jag användning av en stor plastsopsäck som jag tejpade med silvertejp över en otät taklucka.
    Satt kvar i 14dar, även i 110km/h

0 Ej tillåtet!

Packa lätt och så lite som möjligt, det mesta finns att skaffa där man befinner sig om man inte tex ska ut på vildmarksexpeditioner. Så braatthalådan behöver inte bli så stor. Många saker kommer ju sällan eller aldrig till användning. Och skulle något behövs skaffa det när det behövs.

1 Ej tillåtet!

Ja de va en lista de....En fråga Henrik vad är lastvikten på er husbil? Med tankarna fyllda och som jag förstår familjen i bilen... Bör ju trots allt väga en del?
    Mvh micke

6 Ej tillåtet!

Att sammanställa en lista på vad man kan tänkas ha med sig är inte detsamma som att man har allt med sig jämt. Vi har inget problem med lastvikten på vår bil. Vi har med oss elcyklar, dammsugare, mat, verktyg och allt annat som passar för vad resa vi nu ska göra. Men ska vi åka till Säffle kanske vi inte tar med de saker som mest passar vid medelhavsresor. I Slutänden är det varje resenär som väljer vad som är viktigt för dem, att så pass många engagerat sig genom åren i att kritisera denna lista är anmärkningsvärt med tanke på att det inte är en obligatorisk utrustningslista utan förslag. Men även att föreslå något är ofta fel för någon. Säkringar och Silvertape är sådant man inte skaffar vid behov det behöver man ha direkt när det händer något.

0 Ej tillåtet!

Hej!

Detta får bli ett (av mina) första deltagande som ny här (några månaders lyssnande först), med ganska nyligen inköpt "husbil" av Westfaliatyp" VW T5. En blygsam start inför annalkande pensionärsliv ... sålde personbilen och har bara denna (just nu ).

Tack till Henrik Schmidt för packlistan vilken tipsades om för ett tag sedan. Jag kopierade av den och redigerade efter egna behov. Mycket bra att ha något att utgå ifrån! I mitt/vårt fall är ju utrymmena starkt begränsade så det gäller att tänka efter.
    I soimmar hade vi planerat en resa upp genom Sverige och över till Lofoten och ned genom Norge. Svår sjukdom för en när och kär ändrade de planerna, så just nu är jag på en ensam tur på 2v uppåt och strax nedåt igen. Först nu känner jag att "bitarna" börjar falla på plats. Det praktiska måste ju levas, innan insikterna kommer.
    Jag bifogar gärna om behov finns min kanske lite magrare packlista vid efterfråga.

Här har jag en fråga - hur ofta är uttagen på ställplatser i Sverige (Norge) av CEE-typ?

Mvh Håkan Blixt.

0 Ej tillåtet!

Hur ofta är uttagen på ställplatser i Sverige (Norge) av CEE-typ?

Är de nybyggda så är det/ska det vara CCE, vilket är bra, annars är det bara att ha en adatersladd.

Hans

0 Ej tillåtet!

Hur hamnade det här i den här strängen??

Var inte det jag svarade på!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar