Bild 6 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Garage lösningar för hund

0 Ej tillåtet!

Garage lösningar för hund

2 stora Newfoundlandshundar!!

Jag har alltså 2 stora hundar, känner ni till rasen så är dom stora varma med mycket päls
    Mina kommer få åka och bo i garaget i husbilen. Där kan dom ligga bekvämt utan att trängas med soffor och bord inne i bodelen
    Luckan in kommer självklart vara öppen med ett nät i bara så luften cirkulerar mm men vill ändå förstärka just cirkulationen
    Jag har 1 stor lucka in i garaget, tänkte sätta ett spjäll på motsatt sida så det kan dra igenom lite luft.
    Det kommer ju visa sig när jag börjar köra nu om AC i bilen räcker till för en behaglig miljö för dom där bak annars får jag sätta i någon typ av fläkt med

Har ni några bra tips för hund i garaget?
    Skall även göra en hundgrind så jag kan ha garage dörren öppen men låsa en grind om jag måste lämna hundarna i bilen

Det kommer säkert dyka upp många funderingar och frågor så håll till godo!!!

0 Ej tillåtet!

Sv: Garage lösningar för hund

Vi köpte vår husbil med tanke på just garaget, där vi kan ha våra hundar. Vi ska montera ett öppningsbart fönster på ena garageluckan och sätta en öppnings- och låsbar grind framför garageöppningen. Ska också tillverka en myggnät, som går att sätta fast på grinden vid behov. Den andra garagedörren får vara som den är, men vi ska ha en grind till en bit in i garaget, så att det blir över en yta till förvaring mellan grinden och den andra dörren. På den grinden ska det också vara en öppnings-och låsbar grind + myggnät. Har också funderat på att ha en eller två burfläktar, om vi inte kommer på något bättre. Luckan in har en fastmonterat trappa upp till sängen, så den ska vi ta bort och ersätta med en stege och nätdörr. Har också haft idéer om att montera en handdusch i garaget (eller en portabel från Biltema?), så vi kan spola eventuella leriga tassar innan vi tar in hundarna in i garaget.

0 Ej tillåtet!

Har 2 Bernersennen,på11och 4 år,som färdas och sover i garaget ,i våran plåtis. Sängarna fälls bara ned över natten.Har satt ett galler mellan garage och bodel,där hundarna har varsin vattenskål,med spillkant,som sitter fast i galleret.På golvet ligger en mjuk hundmatta,ovanpå en smutsmatta,som drar åt sig hundhår och sand.

0 Ej tillåtet!

Jag har 1 st garge dörr och funderar på att sätta en ventil på motsatt sida sådet blir lite flöde på luften närman står stilla
    Det kommer ju då vara öppet både garagedörr, in till bodelen och den ventilen.
    Med 2 så varma hundar kan det aldrig bli för mycket cirkulation

Vad skall jag ha för ventil?
    En vanlig rostfri som jag kan stänga eller en sådan på solcell som kör en fläkt?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar