Bild 3 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Uppställningsplatshaveri

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Järfälla

1 Ej tillåtet!

Uppställningsplatshaveri

Som husbils- eller husvagnsägare i en storstad har man det inte alltid så lätt. Jag tänker närmast på var man skall parkera sitt fordon under säsong. Vinterförvaring har dom flesta nog lyckats lösa.

I Stockholm så har nu problemen eskalerat rejält. För några år sedan så stängde uppställningsplatsen ”Katrinedal”. Hur dom som stod där lyckades lösa sin uppställning vet jag inte.

Nu har dessutom Caravan Club meddelat att uppställningsplatsen i Vällsta stänger 30 september. Detta på grund av att markägaren begär en extrem prishöjning.
    Så i september i år blir ytterligare ca 100 fordon ”hemlösa”.

Jag vet personligen inte hur vi ska lösa vår sommarförvaring. Det finns nog ett flertal här i gruppen som har sina fordon stående på Vällsta som fått samma tråkiga mejl.

Den som kan hitta en ersättningsplats kan säkert räkna med en stor ”chokladkartong”.
    Senast redigerat av Torsten Bjerke den 2017-03-13 klockan 13:23.

0 Ej tillåtet!

Sv: Uppställningsplatshaveri

Torsten, har du funnit något vettigt alternativ för året-runtparkering? Jag är nu i en liknande sits där det där jag bor efter 10 år plötsligt blivit förbjudet med husbilsparkering, och läget är rätt akut både för sommar- och vinteruppställning. Det enda tips jag för närvarande har är att Hansen caravan har en en uppställningsplats i Knivsta för 750:-/mån om man tecknar sig för ett år. Vore intressant att höra om du eller någon annan har något tips.

0 Ej tillåtet!

Hmm, det här låter som något vi i Husbilskompisar borde titta på.
    Hoppas det är några fler som kan höra av sig. Vi kanske även kan göra ett upprop i Facebookgruppen.
    Jag tror att vi måste få fram någon form av önskelista på en plats som vi skall ha möjlighet att ställa frågan vidare.
    Många båtklubbar har ju tomma planer under sommaren och skulle säkert uppskatta ett sommarbidrag om dom hyser lite husbilar.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Hässelby, Stockholm

0 Ej tillåtet!

Caravan Club har en ny uppställningsplats i Bro, bara att söka. Ring 072-2334128!

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Järfälla

0 Ej tillåtet!

Vi har nu plats hos Fromm i Skälby. 625:- / månad.
    Kanske värt att kolla.
    Senast redigerat av Torsten Bjerke den 2018-03-30 klockan 13:16.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Sundbyberg

0 Ej tillåtet!

Hos Fromm - är det under tak?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Upplands Väsby

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Torsten Bjerke Visa inlägg
    Vi har nu plats hos Fromm i Skälby. 625:- / månad.
    Kanske värt att kolla.
    Hej Torsten,

Jag är ute efter en uppställningsplats i Upplands Väsby, vet du om det finns ledig plats, och har du något telefonnummer eller mailadress så jag kan komma i kontakt med Fromm?

Tack på förhand!

/Stefan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar