Bild 4 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Husbilsförsäkring

0 Ej tillåtet!

Husbilsförsäkring

Någon som har något bra tips på husbilsförsäkringar har CC gamla försäkring Trygg Hansa har varit och nosat på " dina Försäkringar " spar
    1350:-per år, men där är det dyrt med glasförsäkring och natur katastrof som inte ingår om ett trädfaller?

0 Ej tillåtet!

Sv: Husbilsförsäkring

Jag har Dina Försäkrngar.
    Jag sparar ca 6000 kr per år gämfört med trygg-hansa. De motiverade skillnaden med att " du har ju bara husbilen påställd 6 månader så det blir ju samma pris".

3 Ej tillåtet!

Vi har vår på Länsförsäkringar. Vi betalar för vår helförsäkring ca 3800 kr/år. Vid vårt växellåderas i Slovenien hösten 15 fick vi fantastisk hjälp från LF. Reparation bärgning och 4 nätter på hotell kostade oss 1500 kronor.

Rekommenderas..
    Bor man på hotell är man gäst.
    Bor man i husbil är man hemma.

0 Ej tillåtet!

Anders vad har du för husbil? jag har också länsförsäkringar på min Knaus 7001 2015 jag betalar 6222 kr med 25% helkundsrabatt /år

1 Ej tillåtet!

Dina Försäkringar är inget att lita på tecknade en försäkring 3297:- per år fick ett försäkringsbesked Sade upp försäkringen Trygg Hansa till den 31/3 -17 fick
    uppsägning idag de sa upp den till 1/3 -17 ett glapp på en månad ringde Dina försäkringar ordnade glappet med start en månad tidigare och de gjorde
    en ny försäkring och höjde försäkringen till 5086:- fast jag tecknat den till 3297:-En halv timme senare fick en epost av Dina Försäkringar och de bad om ursäkt fel i maskineriet ? man kan inte lita på någon, det är tur att man lus
    läser allt.
    Senast redigerat av Alf Rehn den 2017-02-21 klockan 11:36.

1 Ej tillåtet!

Hua då måste jag säga upp min försäkring från Dina försäkringar snabbt å ta tillbaka min gamla till dubbla priset

0 Ej tillåtet!

Vår förra bil var en helintregerad Burstner 684 årsmodell 08. Det var den vi hade växellådraset med. Nu har vi en Knaus plåtis. Försäkringskostnaden är i stort sett samma,. strax under 4000 kr. Vi har 20% rabatt eftersom vi har både bank och försäkringar hos LF. Från detta skall man dra eventuell återbäring som LF delar ut till sina försäkringstagare.
    Bor man på hotell är man gäst.
    Bor man i husbil är man hemma.

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Alf Rehn Visa inlägg
    En halv timme senare fick en epost av Dina Försäkringar och de bad om ursäkt fel i maskineriet ?
    Så vad blev din årskostnad när det väl var klart? Valde du Dina eller hur slutade det?

0 Ej tillåtet!

Vi frågade på länsförsäkringar och de svarade något i stil med att om vi inte hade en villa och en annan bil hos dem var de inte intresserad av att försäkra våran husbil så jag delar inte din kärlek till LF som vi har vår lägenhetshemförsäkring hos men det dög inte för dem.

0 Ej tillåtet!

Jag har Dina Försäkringar kvar fick det rätta priset, kruxet är när jag tog försäkringen så har tiden gått och man 14 dgr ångerrätt så man är
    bunden 1 år. LF är bra men man måste ta hemförsäkringen och den har vi via facket

0 Ej tillåtet!

Vi har vår husbil försäkrad hos Länsförsäkringar, vi har inga andra försäkringar där, inga problem. Vårt försäkringsbolag försäkrar inte husbilar, bara trafikförsäkringen som de är skyldiga att ställa upp och försäkra.

0 Ej tillåtet!

Vi står mellan att välja mellan Swedbank:s eller Dina Försäkringar, de har ungefär samma innehåll och lika kostnad 511:-/mån mot 530:-/mån.
    Vet någon mer om Swedbanks försäkring, man måste vara kund i Swedbank för att köpa deras försäkring

Anders W

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Anders Wallström Visa inlägg
    Vi står mellan att välja mellan Swedbank:s eller Dina Försäkringar, de har ungefär samma innehåll och lika kostnad 511:-/mån mot 530:-/mån.
    Vet någon mer om Swedbanks försäkring, man måste vara kund i Swedbank för att köpa deras försäkring

Anders W
    Swedbanks försäkringsbolag Tre Kronor, är helägt dotterbolag till Folksam.

Kollade runt i sommar när Folksam chockhöjde vår husbilsförsäkring. Tre Kronor visade sig vara i princip en kopia på Folksams försäkring vad gäller både villkor och priser.

Billigast på papperet var Mina Försäkringar, men man accepterade inte avställning utomlands, så vårt val blev LF.

Tommy

TommyD

0 Ej tillåtet!

Tack för ditt svar Tommy

2 Ej tillåtet!

När det gäller LF måste man också ta hänsyn till att man blir delägare och får återbäring då och då. Förra året fick jag ca 900 kr tillbaka sammanlagt på villa- och husbilsförsäkring.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar