Bild 9 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Instrumentbräda Carthago.

Husbilskompis Jonny Högboms avatar
    Stad/Ort
    Oxelösund

0 Ej tillåtet!

Instrumentbräda Carthago.

Någon som vet om/hur det är möjligt att ta loss de tre panelerna som sitter framtill på instrumentbrädan. Enligt verkstaden så trodde dem att de är limmade så är det nån som vet vore jag tacksam för ett icke troende svar.

Stad/Ort
    Oxelösund

0 Ej tillåtet!

Sv: Instrumentbräda Carthago.

Ska idag göra ett nytt försök med en annan importör av Carthago om de vet hur panelerna sitter fast för nyfiket är det hur det ser ut på undersidan och om det är den vägen mössen tar sig in, ja via torpedväggen. När och om det är möjligt är tanken den att två konvektorer ska på plats för att bromsa fukten på framrutan, ja de nyare Carthago bilarna har nu det som standard tror jag.
    Nu till en annan fundering som det troligen finns svar på: vad är det som gör att morötter har den färg de har? :-)

1 Ej tillåtet!

"The grumpier you are, the more assholes you meet"
    Banksy

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

1 Ej tillåtet!

Det är ett ämne som heter karotin, som har den färgen. Om jag minns rätt från biologilektionerna för några tusen år sedan, så är det också karotin inblandat i höstlövens röda färgtoner.
    Kom också på här och nu, när fingrarna snubblar över tangenterna, att karotin är rikt på A-vitamin.

Stad/Ort
    Oxelösund

0 Ej tillåtet!

Tackar ödmjukas för snabba svar ;-) har nu diskuterat paneler med en kille från Örkelljunga och visst kunde han skicka en pdf-fil men som han sa: många skruvar är det.....så försök att leta efter B-stolpens ventilationskanaler istället men nästa problem blir att hitta den/dem när det kommer till en helintegrerad modell, stolparna är liksom borta....men jag förstår ändå andemeningen, nu gäller det bara att hitta "spåren" efter vart dem suttit för inte ska AIK:arna vinna denna batalj, ja gnagarna alltså :-)

0 Ej tillåtet!

Är det någon som fick svar hur man tar bort panelerna framför instrumentpanelen på en Carthago?. Jag har blåst en säkring för cig uttaget i bilen och säkringen sitter tydligen i motorrummet på Carthagon enl en tysk kille. Borde var att man lyfter panelerna för komma åt säkringslådan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar