Bild 1 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: CN BIL i Dalarna

0 Ej tillåtet!

CN BIL i Dalarna

Hej är det någon som känner till ett företag som heter CN BIL I DALARNA det är en kompis till mej som är intresserad av en husbil men dom vill han ska betala in 15000 kr i förskott och jag är lite osäker på att han ska göra detta.

0 Ej tillåtet!

Sv: CN BIL i Dalarna

Känner inte företaget men absolut inte förskottsbetalning. Kan förlora hela förskottet om företaget får likvidationsproblem med efterföljande konkurs.
    Bankgaranti kan vara en lösning om det handlar om större belopp.

Husbilsombudsman Olle Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Ludvika

0 Ej tillåtet!

Jag håller med Sven-Åke, inget förskott. Om det gäller en begagnad husbil så finns den väl för omedelbar leverans.

Följande företag finns registrerat med CNbil i namnet, inget uppseendeväckande i redovisningarna.

http://www.solidinfo.se/sokresultat....lokaldel=&ort=

5 Ej tillåtet!

Fick följande mail nu i kväll.

Hej

Vårt företags namn finns med i ert forum. Vi begär handpenning på våra husbilar vilket är brukligt vid köp! Vi har högsta kreditvärdighet hos UC och företaget har funnits i 15år.

Det är nya fordon som säljs och konkurs har aldrig varit i närheten. Vänligen omformulera, eller rätta till det som sägs om oss i tråden.

Bästa hälsningar CN bil i Dalarna AB / Chris Nash
    www.cnbil.net

Har skickat detta svar.

Hej Chris

Vad bra att du skriver och påpekar att det skrivits om ert företag.
    Varje person som skriver på vårt forum gör det i sitt eget namn och är kontrollerade att dom är den person dom utger sig för att vara.
    Varje skribent svarar för sina egna inlägg och innehållet.
    I de fall någon bryter mot lagar eller våra forumregler agerar vi omgående

Du måste förstå att efter Mobile Livings konkurs finns det en viss misstro mot handpenning.
    Det var allt för många som förlorade sitt sparkapital i den konkursen.

Mitt förslag är att jag gör en tillfällig företagsinloggning så du själv kan gå in och förklara hur det ligger till.
    Tror att många skulle uppskatta det och dessutom förstår forumedlemmarna att du är en seriös företagare.

Säg bara till så fixar jag det omgående.

Med vänlig hälsning
    Gomer Swahn
    Husbilskompisar.se
    Stigen 1
    776 34 Hedemora
    070-466 90 85

”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilsombudsman Olle Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Ludvika

0 Ej tillåtet!

Jag har missat repliken ovan från CN Bil i Dalarna. Trådskaparen skriver om ett förskott, vilket vi avråder ifrån. CN Bil skriver om "handpenning" vilket är något annat och också vanligt vid köp. Frågan är vad som begärdes, förskott eller handpenning.

0 Ej tillåtet!

Ingen aning, undrar hur det gick.
    CN bil har över huvud taget inte reagerat på mitt mail.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Mantorp

0 Ej tillåtet!

Ett gammalt trådlyft men om någon tänkt köpa något av CN Bil, delar jag gärna med av erfarenheterna via PM eller telefon. Har köpt en Dethleffs 7871 -12 av CN Bil och har fått lite erfarenheter

1 Ej tillåtet!

Håkan, du får gärna redovisa dina erfarenheter öppet här i forumet.
    Det som då händer är att vi kontaktar företaget IGEN och ger dom en möjlighet att bemöta eventuell kritik.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar