Bild 8 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: HUndvänliga matställen

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

4 Ej tillåtet!

HUndvänliga matställen

Kan detta vara något?
    Har inte sett att det finns någonstans på nätet, förutom någon liten facebook grupp som bara håller några få ställen. Har funderat en del på detta då jag har hund och undrar om det skulle vara möjligt att få till en databas med matställen där våra jyckar är välkommna.
    Vad jag förstår så är vi många som har med oss hundar i husbilen på resor, och sedan hör man alltid att vi vill ha ställplatser som ligger centralt då vi ofta besöker restauranger. Om det är så undrar jag när det besöks restauranger, är hunden kvar i bilen då?? Jag tycker det vore trevligt om man kunde ta hunden med sig, kan ju även vara så att det är varmt eller andra orsaker som gör att man inte vill lämna den i bilen..
    Är det möjligt att ni som är adm. för siten kan bygga en databas där man kunde söka på ställen ex vis alfabetiskt. och om det gäller uteserveringar, inne eller både och, ni vet säkert vilka parametrar som skulle vara med. Vi är många som reser och är Husbilskompisar så det borde gå att få in info till matställen tycker jag.

Kåre Wahlman
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Sv: HUndvänliga matställen

Får man i Sverige överhuvudtaget ta in Hundar på Restauranger enligt någon livsmedelslag?
    I Tyskland/Österrike går det bra!

Husbilskompis Börje Svenssons avatar
    Stad/Ort
    linköping

0 Ej tillåtet!

Samma regler numera i Sverige som övriga EU. Hundar inte längre förbjudna i serveringsdelen men ägaren avgör om vovven får komma in.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

2 Ej tillåtet!

Det får man säkert, kändisen Hoa Hoa Dahlgren har en restaurang i Sthlm där hundar får komma in och dessutom får mat har jag hört. Kolla in denna länk om hundställen i Sthlm: http://www.alltomstockholm.se/guider/article4061237.aos

0 Ej tillåtet!

Lars
    Om du går in och kollar vår ställplatslista så ser du att det finns fler kategorier.
    Vi har bl.a. tagit med och börjat stoppa in husbilstvättar.

Det är inga problem att få med en kategori som heter "Hundvänlig Restaurang"
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

0 Ej tillåtet!

Lars
    La ut dit förslag i vår Facebookgrupp.
    Mycket positivt där.
    75 Gilla och 52 inlägg
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

0 Ej tillåtet!

Gomer
    Jo, jag såg att det var många inlägg, många verkar gilla idén. Återstår att se om många lägger in matställen för att det skall vara ett verktyg för oss när vi besöker olika platser.

Husbilskompis/In memoriam Lars Reimerss avatar
    Stad/Ort
    Landskrona

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Gomer Swahn Visa inlägg
    Lars
    Om du går in och kollar vår ställplatslista så ser du att det finns fler kategorier.
    Vi har bl.a. tagit med och börjat stoppa in husbilstvättar.

Det är inga problem att få med en kategori som heter "Hundvänlig Restaurang"
    Varför inte bara ett picktogram med en vovve och ett hjärta, som visar
    at den faciliteten finns på platsen!

Faciliteterna är också sökbara!
    "Vissa människor ska inte jobba med andra människor, de behöver jobba med sig själva istället"

0 Ej tillåtet!

Min erfarenhet är att intresset sjunker rejält när det krävs en motprestation, i alla fall bland facebookfolket.
    För att få in ställena sökbara behöver vi en riktig adress för att det skall fungera med Googlemaps.
    Undrar hur många av dessa som tjoat ja verkligen orkar leta upp en adress, inte många.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

0 Ej tillåtet!

Det är helt rätt att GPS kordinater är att föredra, men för min del om det skulle fattas skulle det räcka med vad matstället heter och platsen. Jag tycker att får man bara ex vis detta "Rest: Pizzeria xxx, Ort: xxx" så är det ju inte så svårt att söka själv, eller fråga någon.

1 Ej tillåtet!

Gokväll

Tips från GöteborgsPosten, allt i den grönsvarta staden

The Flying Barrel, Kristinelundsgatan 3

Brogyllens konditori, Västra Hamngatan 2

Trattoria La Stega, Aschebergsgatan 23B

La Toscana, Kungsgatan 7A

Skojarbacken, Aschebergsgatan 22 (små hundar, efter bordsbokning)

Café Shanti, Kapellplatsen 1C

Shanti Shanti, Marstrand

Bee Bar, Kungstorget 13

Cupcake time, Lilla Risåsgatan 25

Bar Centro, Kyrkogatan 31

Bar Italia, Prinsgatan 7

Bar Foxx, Vasagatan 32

Plain Kitchen, Risåsgatan 8

Café Björngårdsvillan, Slottsskogen

Villa Belparc, Slottskogen

Långedrags Värdshus (i en del av lokalen)Talattagatan 24

Moon Thai Kitchen, Storgatan 1

7:ans ölhall, Kungstorget 7

Eriksbergs Choklad

Götahof Fest & Scen, Bellmansgatan 9

Cafe Kultur - Bangatan 6

Le Petit Cafe - Haga Nygata 2

Pustervik - Järntorgsgatan 12

Kafé Mums, Gamla Flygplatsvägen 47, Torslanda

Portofino, Starbåtsgatan vid Nya Varvets torg

Varuhus, affärer

Åhléns City, Nordstan

NK, i varuhuset men inte i serveringen

Slipsknuten, Korsgatan 20NO-1, Vasagatan 35

Brattels Möbler, Danska Vägen

Sköna nätter i Göteborg, Första Långgatan

Amhult Centrum

Håroskåpet i Sävedalen, Göteborgsvägen 32

Bengans skivaffär, Stigbergstorget

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Vårgårda

0 Ej tillåtet!

Jan, precis vad jag har för önskemål, Namn + Ort. Listor likt denna finns säkert för dom största städerna, men att få listor från små städer och orter går nog inte. Tänk om alla husbilskompisar som gillar hundar inventerar sin egen ort, det skulle vara en bra början. Eller....??

Anders Wallström
    Gäst

3 Ej tillåtet!

Utefter E20 söder om Kumla, Avtag 106, Rv 50 mot Askersund. Där ligger en Cirkel K mack med restaurang Brändåsen samt ett Mcdonalds. med bra möjligheter att stanna med husbil såväl med husvagnar. Separat lastbilparkering.
    Där får du ta med dina fyrfota vänner och de får vatten och köttbullar. Att sedan mat och kaffe smakar gott är ett plus. Det blir många stopp där och omvägar för oss från Valla.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar