Bild 3 Foto: Gomer Swahn
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Körbelysningen fungerar inte, Fiat Ducato 2004

0 Ej tillåtet!

Körbelysningen fungerar inte, Fiat Ducato 2004

Bilen har automatiskt körljus (strålkastare, bakljus och sidomarkeringar) som tänds när tändningen slås på. Plötsligt försvann allt körljus. Övriga reglage (torkare, riktningsvisare, signalhorn och "helljustutan" fungerar utan problem.

En dag senare fungerade plötsligt körljuset igen för att sedan försvinna efter att motorn stängts av. Nu fungerar det inte längre.

Jag misstänker att ett relä slutat fungera, men vilket. Finns det någon som vet? Alla säkringar är kollade.

0 Ej tillåtet!

Sv: Körbelysningen fungerar inte, Fiat Ducato 2004

Hej. Min svärson hade samma problem tog en månad för aukteriserad FIAT verkstad att hitta. Dom bytte div delar o reläer men felet visade sig vara ett bränt kontaktstift under tändningslåset. Kanske svårt att hitta men en månad och 9000kr tycker jag är hutlöst.
    Hälsningar Arne Lenestad

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kronoby, Finland

0 Ej tillåtet!

Detta fel hade jag också på förra bilen, då byttes hela spaken ut, ratten bort sen ny spak dit. Nu kommer jag inte ihåg om spakarna satt ihop men jag tror det alla spakar och vippor byttes ut runt ratten. var inte dyrt.
    Häls. Ulf Wikar

0 Ej tillåtet!

Nu är problemet funnet. Det är en kontakt bakom ratten som glappar. Verkstadens rekommendation är att köpa en begagnad "spaksats" och montera den själv.
    Problemet är tillfälligt löst så att jag klarar mig en tid framåt.

0 Ej tillåtet!

Hej har problem med att det är bara ett bakljus som lyser, det går inte att koppla ihop det med det andra som fungerar, Det är ingen ström fram till det högra som inte lyser. Någon som tips o råd ??

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar