Bild 4 Foto: Gomer Swahn
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 26 till 30 av 30

Ämne: CPAP i husbilen.

0 Ej tillåtet!

Sv: CPAP i husbilen.

Efter tre år sitter luftslangen inte lika bra i anslutningen till masken längre. Flera gånger per natt lossnar den med fläktrusning som resultat. Jag har provat flera olika lösningar på problemet men har nu fastnat för en tejp som heter Scotch Magic. Den ser lite grå ut innan man anbringar den och är lätt att ta loss. Dessutom lämnar den inga limrester.

Den virar jag ett drygt varv runt som en täckande och sammanhållande fog över anslutningen mellan slang och mask. Den sista delen av tejpen viker jag dubbel för att underlätta borttagningen på morgonen.

Voilà, problemet är ett minne blott!
    Det som inte går, det går det också. Det tar bara lite längre tid.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Borlänge

0 Ej tillåtet!

Jag har haft CPAP sedan 2000 har den med mig överallt i världen även så i husbilen. Jag har två bodels batterier total 150 Ah. Omvandlare så jag kan köra CPAP även på 12 volt finns hos hjälpmedelscentralen. En som är avpassad för just din maskin.
    Zzzzzov gott

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Gotlands Tofta

0 Ej tillåtet!

Jag har en cpap som heter iSleep 20i den är på 24v 3.5A jag fick gratis 12v adapter till den 😁.
    Hade glömt bort den detaljen nu när vi går i husbilstankar. Tack för tråden.
    Man vänjer sig efter ett tag att kunna sova med masken och dagens masker är smidigare än när jag började med cpap.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Gotlands Tofta

0 Ej tillåtet!

Nu har jag provat med CPAP en natt utan elanslutning och det fungerade utan problem.
    Körde med en liten billig inverter från Biltema.
    Har monterat solceller så de kan ju ha hjälpt till lite.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungälv

0 Ej tillåtet!

Helt enkelt en sk snarkningsmaskin.... Löser andningsuppehåll och låter din bättre hälft att sova gött bredvid dej
    Mvh micke

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar