Bild 4 Foto: Gomer Swahn
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 51 till 61 av 61

Ämne: Permanentboende

0 Ej tillåtet!

Sv: Permanentboende

Hej!
    Det jag funderar lite över är försäkringsbiten.
    Hur löser man den om man är ute i Europa en längre tid.
    Som jag känner till så är det ju begränsat.

Rabattgruppen
    Stad/Ort
    Umeå

0 Ej tillåtet!

Hej! Menar du att försäkringsvillkoren för husbilen har någon maxtid att vara utomlands eller är du inne på hemförsäkringens resedel? Förstår inte frågan

Jan-Eric Lindh
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Rabattgruppen
    Stad/Ort
    Umeå

0 Ej tillåtet!

Spontant har vi minst tre olika försäkringsfrågor och utan att veta vilken frågeställaren avser lär det bli svårt att komma vidare. 1. Husbilsförsäkringen. 2 Hem/Villaförsäkringens sk. lösöredel som även har ett reseskydd med visst personförsäkringsskydd. 3 Separat personförsäkring som avser t.ex liv,olycksfall,sjukdom eller sjukdvård. Kan gälla ett eller flera moment alt kombinationer av dessa.

En av finesserna med försäkring är att man får svar som man frågar....

0 Ej tillåtet!

Hej kära husbilskompisar.

Jag har väldigt svårt att hitta parkeringsplats/ställplats med el/elstolpe för min skåpbil. Vart i Storgöteborg/Mölndal/Partille kan jag vända mig för att hitta det? I vinter kommer jag ju behöva värme i bilen

Kanske finns det någon vänlig själ med villa/stuga som kan tänka sig hyra lite el och en plats att stå på? En trevlig granne och vänskap skadar väl aldrig?

Jag efterlyser också tips och idéer om permanent liv i husbil. Också vart i Storgöteborg/Mölndal/Partille man kan stå gratis eller billigt.

Med vänliga hälsningar / Christian

Kåre Wahlman
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Christian Cambrant Visa inlägg
    Hej kära husbilskompisar.

Jag har väldigt svårt att hitta parkeringsplats/ställplats med el/elstolpe för min skåpbil. Vart i Storgöteborg/Mölndal/Partille kan jag vända mig för att hitta det? I vinter kommer jag ju behöva värme i bilen

Kanske finns det någon vänlig själ med villa/stuga som kan tänka sig hyra lite el och en plats att stå på? En trevlig granne och vänskap skadar väl aldrig?

Jag efterlyser också tips och idéer om permanent liv i husbil. Också vart i Storgöteborg/Mölndal/Partille man kan stå gratis eller billigt.

Med vänliga hälsningar / Christian

Campingägarna i Gbg Har de stängt campingarna vintertid?

0 Ej tillåtet!

Någon har säkert öppet men är det inte väldigt dyrt att stå på camping?

0 Ej tillåtet!

Hej

Det enda jag hittat är Aspens Camping i hela Storgöteborg. http://www.aspencamping.se/boende/sasongsboende/

Dock kostar det 3750/mån under sommaren vilket är alldeles för mycket för en ställplats med el.
    De har ett humant pris för vintern i alla fall.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Sidensjö

0 Ej tillåtet!

Låter bra Mattias;-)

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Mattias Åbom Visa inlägg
    Hej!

Nu är det långt till när jag och frugan är pensionärer och har utflugna barn. Men fundera kan man ju alltid göra om hur man skulle vilja ha det när vi är själva.

1, Köpa eller arrendera egen mark.
    2, På tomten skall finnas trekammare och färskvatten.
    3, Skaffa en liten stuga med tvätt, duschmöjligheter och förvaringsmöjligheter.
    4, Bygga ett camper room som man kan köra intill husbilen.

Då kan man komma och åka när man vill. Förvara lite saker, kläder och andra familjesaker man inte vill ha med i husbilen. Man kan ladda batterierna och njuta samtidigt som det är bara att köra iväg med husbilen för nya äventyr. Inte minst så har man en postadress :-)

Vad tror ni om idéen? :-)
    Hej Mattias och alla andra, detta är mitt första inlägg någonsin. ☺
    När jag läste om den här idén så var det som att läsa mina egna tankar.
    Nu har det gått några år så jag undrar hur har det gått?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falköping

0 Ej tillåtet!

Det är väl kanske för att slippa allt "socialt" dravvel, vad man nu ska ha den skiten till..? Varför inte leva ett fritt liv UTAN en massa tomtar som ska trampa en på tårna?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar